برنامه ریزی دانشجوی اتریشی برای شکایت جهانی از فیس بوک

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» وبه نقل از فارس،وی روز گذشته شکایت خود از فیس بوک در این زمینه را تقدیم دادگاهی در اتریش کرد و تمامی کاربران این شبکه اجتماعی در خارج از آمریکا و کانادا که بیش از 18 سال سن دارند خواست تا به وی بپیوندند.

وی معتقد است به هر یک از افراد شاکی باید مبلغی معادل 500 یورو که برابر با تقریبا 670 دلار است پرداخت شود. این دانشجو اظهار امیدواری کرده که این شکایت نامه به بزرگترین حرکت اعتراضی علیه فیس بوک مبدل شود که ثابت کرده احترامی برای حریم شخصی کاربران قائل نیست و برای کسب درآمد حاضر است داده های شخصی آنان را به شرکت های تبلیغاتی و دیگر موسسات تجاری ثالث بفروشد.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی ادوارد اسنودن فیس بوک همکاری های نزدیکی با آژانس امنیت ملی آمریکا داشته و جاسوسی این سازمان اطلاعاتی از کاربران خود را تسهیل کرده است.

شرم اعلام کرده مبلغ خسارت ادعا شده بسیار ناچیز است، چون هدف اصلی وادار کردن فیس بوک به حفاظت درست از داده های کاربران است و اگر چندین هزار نفر در این حرکت اعتراضی مشارکت کنند، فیس بوک مجبور به پرداخت مبلغ کلانی خواهد شد و این امر بر رفتار این شرکت تاثیر جدی خواهد گذاشت.

وی افزوده که طرح این شکایت برای افراد شکایت کننده هزینه ای ایجاد نمی کند. زیرا اگر فیس بوک در دادگاه برنده شود وی شخصا کلیه خسارات وارده را می پردازد ولی اگر شاکیان به پیروزی برسند وی 20 درصد از خسارت پرداختی به هر شاکی را به نفع خود ضبط خواهد کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول