کشمکش در انعکاس اخبار غزه در رسانه‌های اجتماعی

به گزارش‌ «وبلاگ‌نیوز» فرح باقر 16 ساله ویدیوها و عکس هایی از خود و نقاط بمباران شده غزه را نیز در حساب توییتر خود به اشتراک می‌گذارد. وی این کار را از آغاز بمباران های اسراییل آغاز کرده و به طور مرتب آن را ادامه می دهد.

تاکنون وی توانسته در توییتر بیش از 16 هزار نفر دنبال کننده داشته باشد و پست های ارسالی وی هم در مواردی بیش از 10 هزار بار به اشتراک گذاشته شده اند. او روز دوشنبه در پستی نوشته بود که آن شب هر لحظه در انتظار شهادت بوده زیرا بمباران‌های اسراییل برای لحظه‌ای متوقف نمی‌شده است.

روز بعد نیز وی در حساب توییتر(Farah_Gazan) خود نوشت از اینکه توانسته صبح سه شنبه زنده از خواب بیدار شود بسیار متعجب و شگفت زده است. این دختر فلسطینی دو خواهر 14 و 6 ساله دارد و چهار نفر از اقوام خود را قبلا در جریان بمباران های وحشیانه رژیم صهیونیستی از دست داده است. در جریان یکی از انفجارهای ناشی از بمباران صهیونیست ها در بیرون از منزل این دختر مادر وی نیز مجروح شده است.

این دختر در یکی دیگر از پست های خود به مقایسه وحشیگری های صهیونیست ها پرداخته و می نویسد من قبلا فکر می کردم بمباران سال 2008 بدترین حمله صهیونیست ها بودهٰ، اما حالا فهمیدم که بدتر از آن هم وجود دارد چون هر لحظه در انتظار مرگ هستم. هر لحظه صدای انفجارها را می شنویم، ماشین ها در بیرون از خانه در حال آتش گرفتن هستند و خانه مان هم هر لحظه می لرزد.

پست های ارسالی فلسطینیان در شبکه های مختلف اجتماعی و وبلاگ های شخصی توجه جهانیان را به ابعاد گسترده جنایات صهیونیست ها جلب کرده و حتی باعث شده رسانه های تندروی آمریکایی و غربی که چشم خود را بر روی این همه قساوت صهیونست ها بسته اند، مجبور شوند بخشی از این وحشی گری را منعکس کنند.

حال با قطع برق 90 درصد از غزه این نگرانی وجود دارد که فلسطینی‌ها برای رساندن صدای خود به جهان خارج و فعالیت در فضای سایبر با دشواری های بیشتری مواجه شوند. صهیونیست ها در کنار قطع برق فلسطینی ها برای غلبه بر آنها در شبکه‌های اجتماعی از هش تگ IsraelUnderFire استفاده کرده اند که در روزهای ابتدایی حملات انها در اروپا و آمریکا مورد توجه قرار گرفت.

اما وقتی اینترنت به ابزاری قدرتمند برای نمایش واقعیات جنگ غزه مبدل شد،‌هش تگ GazaUnderAttack به سرعت در میان صدها میلیون انسان آزاده برای مقابله با هش تگ ابداعی صهیونیست ها به کار گرفته شد و گستردگی استفاده از آن این رژیم را غافلگیر کرد. کارشناسان معتقدند حتی با قطع برق غزه تداوم حمایت ها از فلسطینیان در جهان خارج باعث می شود تا این حربه صهیونیست ها نیز موثر واقع نشود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول