افزایش بازدید و رشد چشمگیر درآمد فیس‌بوک

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از زومیت، موسسه‌ تحقیقاتی Shareholic گزارش مربوط به ترافیک هشت شبکه اجتماعی مختلف را در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی منتشر کرد.

در این مدت فیس‌بوک با افزایش بازدید روبرو بوده، در حالی که StumbleUpon، Reddit، YouTube، Google Plus، Pinterest، Twitter و LinkedIn با کاهش بازدید روبرو شده‌اند.

این موسسه آمار مربوط به این شبکه‌ها را را با استفاده از شبکه خود با 300,000 عضو و بکارگیری داده‌های 400 میلیون کاربر گرد‌آوری کرده است که می‌توانید اطلاعات مربوط به آن را در جدول زیر مشاهده کنید:

سوشیال نت2

در ستون مربوط به هر ماه می‌توان سهم هر یک از شبکه‌های اجتماعی را از کل بازدید‌های انجام شده مشاهده کرد، در حالی که ستون‌های انتهایی نشان‌دهنده وضعیت بازدید هر یک از این شبکه‌های اجتماعی در سه‌ماهه اخیر است. Shareholic داده‌های مورد نظر را از شبکه‌‌ای گسترده از وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌های مختلف جمع‌آوری کرده است.

در طول سه‌ماهه سال جاری میلادی، میزان ترافیک فیس‌بوک از 21.25 درصد به 23.39 درصد افزایش یافته، Pintereset از 7.2 به 5.72، توئیتر از 1.14 به 1.03 کاهش یافته است. در دو فصل اخیر، Pintereset و توئیتر با افزایش در بازدید روبر بوده‌اند در حالی که توئیتر ثابت مانده است. اما در آخرین فصل، فیس‌بوک در حالی رشد داشته که رقبا با کاهش در بازدید روبرو بوده‌اند.

پنج شبکه اجتماعی باقی‌مانده هر یک سهمی کمتر از ۱ درصد داشته‌اند. نمودار خطی فاصله فیس‌بوک با سایر شبکه‌های اجتماعی را به روشنی مشخص می‌کند.

سوشیال نت

برای مقایسه بهتر، کافی است تا به این نکته اشاره کنیم که مجموع بازدید‌های انجام شده از فیس‌بوک سه‌برابر مجموع بازدید‌های به‌عمل آمده از سایر شبکه‌های اجتماعی است. گزارش منتشر شده در ماه مارس میلادی، نشان از دوبرابری میزان بازدید‌های انجام شده داشت.

در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک، Pinterest و StumbleUpon شاهد افزایش در میزان بازدید بودند، در حالی که Twitter، Reddit، Youtube، Google Plus و LinkedIn کاهش بازدید را تجربه کرده‌اند.

در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته‌ی میلادی، این هشت شبکه‌ی اجتماعی شاهد افزایش ترافیک بوده‌اند، بطوریکه مجموع ترافیک هشت شبکه اجتماعی ذکر شده از 15.55 درصد به 31.07 درصد افزایش یافته است.

رشد چشمگیر درآمد فیس‌بوک

به گزارش دویچه‌وله، فیس‌بوک با انتشار گزارش مالی خود در سه ماهه دوم سال 2014 اعلام کرد که در این مدت دو میلیارد و 910 میلیون دلار درآمد داشته است که این رقم بیش از پیش‌بینی‌های کارشناسان بود.

درآمد این شرکت به ازای هر سهم در بازار سهام 0.42 دلار افزایش داشت و میزان درآمد سه ماهه دوم سال را به دو میلیارد و 910 میلیوندلار رساند. این در حالی‌ است که پیش‌بینی‌های تحلیل‌گران وال استریت این بود که این رقم به ازای هر سهم 0.32 دلار٬ معادل دو میلیارد و 810 میلیون دلارخواهد بود.

فیس‌بوک اعلام کرد که در سه ماهه دوم سال شاهد افزایش علاقه در میان شرکت‌های تبلیغاتی و همچنین کاربران بوده است و سود حاشیه‌ای شرکت افزایش داشته است.

فیس‌بوک اکنون یک و نیم میلیون مشتری در بخش تبلیغات دارد و در همه مناطق جغرافیایی که شرکت در آن فعال است، این بخش از رشد قابل توجهی برخوردار شده است.

درآمد کلی تبلیغات فیس‌بوک در سه ماهه دوم امسال دو میلیارد و 680 میلیون بوده که نسبت به سال گذشته 67 درصد افزایش نشان می‌دهد.

تبلیغات گوشی‌های همراه که زمانی به نظر می‌رسید، سود چندانی برای فیس‌بوک ندارد، اکنون 62 درصد درآمد تبلیغات را به خود اختصاص داده است.

به گفته شرلی سندبرگ٬ مدیر اجرایی فیس‌بوک٬ این شرکت هم‌اینک بیش از 30 میلیون کسب و کار کوچک از طریق صفحات تبلیغات که در وب‌سایت فیس‌بوک فعال هستند، دارد و شمار همکاری‌های تبلیغاتی فیس‌بوک نیز بر یک و نیم میلیون مورد بالغ می‌شود.

در عین حال شمار روزانه و ماهانه کاربران فعال فیس‌بوک همچنان در حال افزایش است. فیس‌بوک در پایان سه ماهه دوم امسال ماهانه یک میلیارد و 32 میلیون نفر و روزانه 829 میلیون کاربر فعال داشت.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول