قوانین مهم و ضروری در وبلاگنویسی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از جام‌نیوز، امروز قصد داریم به موضوع مهمی که هر وبلاگنویسی باید به آن کاملاً مسلط باشد و آن را رعایت کند، بپردازیم. ذکر منبع و رعایت قانون کپی رایت یکی از اصول مهم وبلاگنویسی هست که متأسفانه بسیاری از افراد به آن احترام نمی گذارند و با سهل انگاری تمام از کنارش می گذرند.

و بسیاری از افراد دیگر به دلیل اینکه این قانون در مورد محتوای وبلاگشان رعایت نشده، از خیر این قانون گذشته اند و حساسیت خود را از دست داده اند.

مطمئناً وقتی شما مطلبی را خودتان تایپ می کنید و در وبلاگ خود منتشر می کنید، اصلاً دوست ندارید که فرد دیگری مطلب شما را به راحتی در وبلاگ خود بدون ذکر منبع مطلب شما منتشر کند. پس این حس را در مورد مطالب دیگر افراد و وبلاگ ها داشته باشید.

اگر از مطلبی خوشتان آمد و خواستید آن مطلب را با دیگران هم به اشتراک بگذارید، اشتباه ترین راه این است که به راحتی آن مطلب را در وبلاگ خود کپی کنید. این کار نه تنها باعث افزایش بازدید کننده های وبلاگ شما نمی شود بلکه باعث می شود تا نویسنده اصلی مطلب از شما دلگیر شود.

و بهترین روش اشتراک گذاری این هست که شما در قسمتی از وبلاگ خود به این جور مطالب مفید لینک بدهید تا دیگران با خواندن مطلب در وبلاگ اصلی از آن مطلب بهره ببرند.

اما اگر باز هم مایل به انتشار مطالب دیگران در وبلاگ خود هستید با به چند نکته توجه داشته باشید.

تقریباً همه ی وبلاگ ها و وبسایت ها در قسمت پایین صفحه خود قسمتی را برای حق نشر و قوانین باز نشر مطالب خود دارند که شما باید به آن ها احترام بگذارید.

اگر نوشته اند که استفاده و باز نشر مطالبشان با ذکر منبع مجاز می باشد، شما باید دقیقاً لینک آن نوشته را در آخر مطلب در وبلاگ خود اضافه کنید. دقت داشته باشید که این نکته خیلی مهم هست که خیلی از افراد رعایت نمی کنند.

نباید فقط نام آن وبلاگ را در آخر مطلب اضافه کنید یا به صفحه اصلی آن لینک بدهید. فقط و فقط باید به همان مطلب لینک کامل بدهید.

بعضی از وبلاگ ها هم نقل قول مطالب را تنها با کسب اجازه از مدیر وبلاگ مجاز دانسته اند که در این صورت قبل از باز نشر حتماً باید با ایمیل مدیریت آن وبلاگ تماس بگیرید. از قسمت نظرات برای کسب اجازه استفاده نکنید؛ و بعد از کسب اجازه مطالب را با ذکر منبع دقیق منتشر کنید.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول