شرط فیلترینگ فیس‌بوک در مالزی

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از  ایرنا، احمد شابری وزیر چند رسانه ای مالزی، گفت که این وزارتخانه مطالعاتی برای مسدود کردن شبکه اجتماعی فیس بوک و جلوگیری از نمایش عمومی آن انجام داده است. اگر مردم معتقد به مسدودشدن این شبکه باشند، ما آماده این کار هستیم اما این یک رویکرد رادیکالی است.

وی گفت دولت در صورت ضرورت شبکه فیس بوک را مسدود می کند.

وی با اشاره به دریافت دو هزار گزارش سوء استفاده از این شبکه اجتماعی در مالزی، گفت که مسدودشدن فیس بوک با 15 میلیون کاربر محلی در مالزی در قبال دریافت این تعداد سوء استفاده امری غیرممکن است.

وزیر چند رسانه ای مالزی گفت بسیاری از مردم با فیس بوک به کسب و کار می پردازند و گروهی دیگر روابط خانوادگی را از این طریق برقرار کرده اند و هیچ ربطی به سیاست نیز ندارد.

وی با اشاره به این که تنها دو هزار شکایت در ارتباط با این شبکه اجتماعی در مالزی دریافت شده است، این سوال را مطرح کرد که « آیا باید فیس بوک با توجه به این تعداد شکایت به طور کامل مسدود شود».

در مالزی اخیرا گزارش هایی در ارتباط با توهین به برخی مقامات در شبکه فیس بوک در قالب تصویر و یا مطلب منتشر شده است.

مالزی از سال 2008 تا سال گذشته میلادی شش هزار و 600 وبسایت اینترنتی را در این کشور به دلیل نقض قوانین و دستورالعمل های کمیسیون ارتباطات و چندرسانه ای مسدود و از دسترس خارج کرد.

گروهی از سازمان های غیر دولتی مالزی سال گذشته نیز خواستار مسدود شدن دسترسی به شبکه اجتماعی فیس بوک و قطع دسترسی مردم به این شبکه شده بودند.

بحث فیلتر شدن فیس بوک در مالزی سال گذشته نیز پس از آن مطرح شد که تعدادی از کاربران اظهارات پادشاه مالزی در خصوص ضرورت پذیرش نتایج انتخابات از سوی اپوزیسیون را به چالش کشیدند.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول