«نظارت بر فضای سایبری و شبکه‌های اجتماعی لازم الاجراست»

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از تسنیم احمدرضا متین فر شامگاه شنبه در نشست خبری که در سالن جلسات دانشگاه بین الملل امام خمینی (ره) برگزار شد اظهار کرد:‌ نخستین راهکار برای کسانی که می خواهند وارد شبکه های اجتماعی شوند این است که باید این افراد را با شبکه های اجتماعی آشنا کنیم.

وی افزود:‌ باید بررسی شود که هدف افراد از شرکت در شبکه های اجتماعی چیست و باید بدانیم که آیا فرد با حضور در شبکه های اجتماعی تاثیر گذار یا تاثیر پذیر است و پس از مشخص شدن این موضوع باید وارد عرصه شبکه های اجتماعی شوند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) گفت:‌با توجه به راهبرد مقام معظم رهبری وظیفه داریم که به آسان ترین شیوه اطلاعات خود را به وسیله شبکه های اجتماعی به همه دنیا منتقل کنیم و این کار برای کشور ضرر نیست ولی افراد نباید حضور تاثیر پذیر داشته باشند.

متین فر عنوان کرد:‌ایران ظرفیت بسیار بالایی در حوزه سایبری دارد ولی باید این ظرفیت ها را مدیریت و هدایت کرد که این اتفاق چند سالی است که در ایران رخ داده است.

وی خاطرنشان کرد:‌در شبکه های اجتماعی فیس بوک بالغ بر 20 میلیون ایرانی مخاطب وجود دارد و اطلاع رسانی آموزش این برنامه برای مردم بسیار مهم است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) عنوان کرد:‌ در حوزه شبکه های اجتماعی باید یک همگرایی اتفاق بیفتد و کشورهای دنیا مدیریت پرهزینه شبکه های اجتماعی را برای اشراف اطلاعاتی در دست گرفته اند و با این شیوه افکار سنجی می کنند.

متین‌فر بیان کرد: باید استفاده صحیح از شبکه های اجتماعی به مردم آموزش داده شود و فیلتر در بلند مدت جواب نمی دهد و استفاده از شبکه های داخلی زمان بر و هزینه بردار است و باید همه ابعاد را در نظر بگیریم و باید به سمت اینترنت ملی و راه اندازی مرکز داده ملی باشیم.

وی عنوان کرد:‌ فضای سایبری پکیج تکنیکی و مدیریتی می خواهد و باید آدم های خلاق در این عرصه وارد شوند و یکی از علت های اینکه شبکه های داخلی جواب نمی دهند عدم استقرار است و باید اعتماد ملی را جذب کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول