درخواست وزیر ارتباطات از کاربران فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس،  وزیر ارتباطات در برنامه تلویزیونی شب گذشته پایش، در ارتباط با شبکه های اجتماعی گفت: قطعا فیلتر کردن وی چت با یک نگاه اقتصادی انجام نشد چون در حال حاضر اپلیکیشن های مختلفی در حال فعالیت بوده و هیچ کدام آن ها مسدود نشده اند. البته خیلی از کشورها به دلیل مسائل اقتصادی این اپلیکیشن ها را قطع کرده اند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: از تمام فارغ التحصیلان کامپیوتر و آی.تی تقاضا می کنم که اپلیکیشن های ایرانی بنویسند. در کمیسیون تنظیم مقررات متوجه شدیم دلیل نوشته نشدن اپلیکیشن و تولید محتوا این است که معمولا فارغ التحصیلان سرمایه ندارند بنابراین اپراتورها را موظف کردیم که هر اپلیکیشنی که روی شبکه آن ها در حال کار کردن است درصد قابل توجهی تا زمانی که درآمدزایی دارد متعلق به نویسندگان آن باشد.

واعظی عنوان کرد: توصیه ما این است که همه شبکه ها  و برنامه ها داخلی شود. وقتی داخلی شود دیگر در سرعت مشکلی نداریم. سال گذشته 10 درصد از مصرف محتوای اینترنت داخلی و 90 درصد خارجی بود. با تشویق های فراوان برای تولید محتوای داخلی اکنون خوشبختانه 10 درصد به 34 درصد افزایش پیدا کرده است. امید ما این است که این روند ادامه پیدا کند؛ در حال حاضر در بیشتر کشورها به محتوای خارجی بیشتر از 25 درصد نیازمند نیستند. البته این به آن معنا نیست که ما مردم را از استفاده اطلاعات موجود منع کنیم.

وی یادآور شد: درهنگام استفاده از شبکه ها به هیچکدام از مردم و کاربران توصیه نمیکنم که اطلاعات شخصی خود را به راحتی در اختیار قرار بدهند وخارجی یا ایرانی بودن شبکه هم فرقی نمی کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: متاسفانه جوانان ما تمام اطلاعات شخصی و زندگی خود را درشبکه‌های اجتماعی می‌گذارند. معمولا در کشورهای دیگر اینگونه نیست و به جای اطلاعات شخصی فقط مقاله واطلاعات عمومی را درشبکه ها درج می کنند.در حقیقت توصیه من این است که عملا به شبکه های اجتماعی اعتماد نکنیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول