جولان «عرفان حلقه» در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از  فارس، با وجود اینکه محمدعلی طاهری سرکرده فرقه «شعور کیهانی» موسوم به حلقه به جرم اعمال غیرقانونی و غیرشرعی مدتی است که در زندان به سر می‌برد، اما تبلیغات این فرقه در فضای سایت اشتراک ویدیوی «آپارات» همچنان ادامه دارد. این در حالی است که در برخی از این ویدئوها، طاهری شخصا به معرفی و ترویج مفاهیم و برنامه‌های انحرافی این فرقه می‌پردازد.

به نظر می‌رسد با توجه به محکوم شدن محمدعلی طاهری و محرز شدن جرم وی باید این ویدئو‌ها از سایت آپارات حذف شود که علیرغم اعلام تخلف‌های مکرر کاربران، تاکنون اقدامی در زمینه حذف آن‌ها انجام نشده است. در ادامه تصاویری از وجود فیلم‌های تبلیغی عرفان کاذب حلقه را مشاهده می‌کنید که به راحتی با یک جستجوی ساده با کلیدواژه عرفان حلقه، عرفان کیهانی، محمدعلی طاهری در دسترس قرار می‌گیرد:

13930519000565_PhotoL

از جرایم عرفان حلقه انجام فعالیت‌های سازماندهی شده مخفیانه و غیرقانونی در سطح کشور است که به همین منظور مجوز مؤسسه کیهانی از طرف مقام قضایی لغو شده و این کلاس‌ها غیرقانونی شناخته می‌شود و با کسانی که مبادرت به تشکیل این کلاس‌ها کنند برخورد قضایی خواهد شد.

رئیس فرقه که در اواسط دهه هفتاد شمسی با ادعای فرادرمانی آرام آرام شروع به فعالیت کرد، در سال 1383 تلاش کرد که در قالب یک مؤسسه به فعالیت خود ادامه دهد، هر چند که رئیس فرقه چندین بار احضار و دستگیر شده و به وی تذکراتی مبنی بر تخلفات قانونی داده‌اند، اما در غیاب او، مسترهایش -بالاترین اعضای عرفان حلقه(مربیان)- پنهانی به راهبری فرقه مشغول هستند، از نکات جالب توجه این است که با اینکه مدرک دیپلم طاهری توسط مراجع علمی محرز نشده است، اما در برخی مجامع خود را مهندس یا دکتر معرفی کرده است.

atlasسوابق سوال‌برانگیز سرکرده‌ی عرفان حلقه بر پیچیدگی پرونده او همچنان سایه انداخته است، طاهری که مدت‌ها در خارج از کشور به سر می‌برده است با آشنا شدن با برخی از روش‌های فرقه‌ای و تلفیق داده‌های آنان به ایجاد عرفان حلقه مبادرت‌کرده، بعد از انجام فعالیت‌های غیر قانونی و شکایت شاکیان متعدد خصوصی و برخی از نهادها و سازمان‌ها مانند وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی زندانی شده است.

حضور یک کاربر با اسامی ثابت در پای ویدئوهای منسوب به جریان ضاله‌ی عرفان حلقه، گمانه نفوذ اعضای مبلغ این فرقه در سایت را بوجود می‌آورد و این سوال را ایجاد کرده که چنین اقداماتی که طبق قوانین اشتراک ویدئو در همین رسانه‌ هم غیرقانونی محسوب می‌شود چطور صورت گرفته و چرا ادامه پیدا کرده است.
پیش از این خبرگزاری فارس گزارشی از ادعای فرادرمانی طاهری منتشر کرده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول