تغییر ذهنیت ها در مورد حجاب از طریق دنیای مجازی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایکنا، نیویورک‌تایمز گزارش داد: تا چند سال پیش «آسیه سارا» در دنیای وبلاگ ها چیزی در مورد طرح های جدید و زیبای حجاب پیدا نمی کرد؛ از همین رو به عنوان یک بانوی مسلمان محجبه که علاقه مند به طرح های نوآورانه و زیبا بود، وبلاگی را در این زمینه ایجاد کرد.

امروز حدود ۹۰۰ هزار نفر عضو صفحه اینستاگرام سارا هستند و مدل های پوشیده و محجوبانه و در عین حال زیبا و باب روز از برندهای مختلف را در آن مشاهده می کنند.

زنان مسلمان جوان عکس ها و ویدئوهای خود را در شبکه های اجتماعی قرار می دهند و ذهنیت ها را در مورد حجاب عوض می کنند.

85879341871238743711833121410
به نوشته نیویورک تایمز، بنابر آموزه های قرآن و پیامبر اسلام، بانوان مسلمان بدن خود را به جز دست و پا و صورت می پوشانند، اما امروز زنان نسل جدید مسلمان بر این باورند که حجاب با نوآوری و زیبایی در پوشش مغایرتی ندارد.

رسانه های اجتماعی به ویژه اینستاگرام به بانوان جوان مسلمان تحصیلکرده و علاقه مند به فرهنگ جهانی این فرصت را داده اند که نمونه های جدید لباس های پوشیده را به نمایش بگذارند.

85879341867827471821683992331

ملانی الترک، مدیر ۲۹ ساله صفحه «حوت حجاب» در اینستاگرام، می گوید: جوانان از اینکه نمی توانستند لباس شیک و در عین حال پوشیده ای پیدا کنند، خسته شده بودند.

در صفحه اینستاگرام حوت حجاب، که یک فروشگاه پوشاک اسلامی در شیکاگو است، بیش از ۲۹ هزار نفر عضو هستند. در این صفحه انواع لباس ها و روسری های رنگین و زیبای این فروشگاه را معرفی می شوند.

زلفیه توفا، ۲۴ ساله و مدیر صفحه «حجاب استایلیست» از ملبورن استرالیا که بیش از ۱۶ هزار عضو دارد، می گوید: افزایش صفحات مربوط به حجاب در ایستاگرام نشان از مقبولیت آن دارد.

در گذشته نه چندان دور حجاب تصویر زیبایی در غرب نداشت اما رسانه های اجتماعی توانسته اند نقش مهمی را در خنثی کردن این تصورات ایفا کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول