مبلغان از فضای مجازی برای تقویت مشترکات دینی استفاده کنند

به گزارش« وبلاگ نیوز» به نقل از ایکنا حجت الاسلام اسماعیل شیخلو، کارشناس و مدرس علوم حوزوی از آذربایجان غربی با اشاره به تهدیدات و آسیب های تبلیغ فرهنگ غرب در فضای مجازی و با تشریح گستردگی جذب مخاطب در عصر حاضر اظهار کرد: مبلغان باید از این فرصت برای تقویت مشترکات دینی بهره ببرند و از این طریق دشمن را از رسیدن به اهداف شوم خود در اختلاف افکنی مذهبی میان مذاهب اسلامی مائوس کنند.

وی خاطرنشان کرد: فضای مجازی به سبب گستردگی مخاطبان در سراسر جهان زمینه ای مناسبی برای اشاعه افکار و مفاهیم دینی است به شرط  آنکه در این محیط نیز عامل به عمل باشیم و تنها به حرف و گفتار بسنده نکنیم.

این مدرس علوم حوزوی معتقد است صرف گفتار نمی تواند مبنای تبلیغ قرار گیرد از همین رو مجریان و متولیان که در زمینه تبلیغ دینی در فضای مجازی فعالیت دارند، باید خود مهذب باشند و از تخصص و علم کافی برخوردار شوند.

حجت الاسلام شیخلو اظهار کرد: نبود معرفت و آگاهی کافی نه تنها باعث تبلیغ و ترویج معارف دینی نمی شود بلکه فضا را برای اشاعه خرافه و انحراف و ایجاد شبهات بازتر می کند و این از آفت های تبلیغ دینی محسوب می شود.

وی، تنوع زبانی و توجه به خواسته ها و نیازهای مخاطب در فضای مجازی را مهم دانست و افزود: یکی از رموز موفقیت در عرصه های تبلیغ جهانی در نظرگرفتن نیازها و مطالبات عمومی است.

این مدرس حوزه و دانشگاه تاکید کرد: تبلیغ دین در فضای مجازی باید به دور از درگیری ها و اختلافات قومی و مذهبی باشد و افراد باید در زیر لوای اسلام و با هدف جهانی سازی دین اسلام ناب محمدی(ص) معارف و مشترکات اسلامی را انتشار و ترویج دهند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول