تاکید بر ایجاد شبکه های اجتماعی دینی در سطح مدارس

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از شبستان ،علی اسماعیلی، مدیرکل امور فرهنگی، رسانه و فناوری نوین سازمان تبلیغات اسلامی ظهر در نشست خبری که در سالن جلسات تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: در حال حاضر گفتمان های دینی در 3 هزار مدرسه مقطع دبیرستان در کشور اجرا می شود که ایجاد شبکه های اجتماعی دینی می تواند علاوه بر کیفیت گفتمان های دینی مطالب را بهتر در بین جوانان نشر دهد.

وی، با بیان اینکه اجرای گفتمان های دینی در سطح مدارس از سال 85 آغاز شده، افزود: تاکنون بیش از 135 هزار گفتمان دینی در سراسر کشور با موضوعات روز جامعه برگزار شده که 11 میلیون جوان از آموزش های ارائه شده در گفتمان های دینی بهره مند شده اند.

اسماعیلی تصریح کرد: جلسات گفتمان های دینی اکثرا به صورت پرسش و پاسخ برگزار می شوند که در حال حاضر 2 هزار و 500 استاد گفتمان دینی در کشور فعال هستند.

مدیرکل فرهنگی، رسانه و فناوری‌های نو سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به اهداف دشمن در جنگ نرم برای تغییر باورها و ارزش‌های اعتقادی جامعه حضور چشمگیر جوانان در فعالیت‌ها و مناسبت‌های مذهبی را نشانه ناکارآمدی برنامه‌های دشمن در این زمینه عنوان کرد.

این مسئول اضافه کرد: ایجاد قرارگاه‌های فرهنگی در حوزه دین و رصد فرهنگی برای شناسایی آسیب‌ها و تهدیداتی که در حوزه دین وجود دارد یکی از اقدامات ارزشمند امور برنامه‌ریزی سازمان تبلیغات اسلامی است و تدوین سند راهبردی مقابله با جنگ نرم در دستور کار سازمان قرار دارد تا از همه ظرفیت‌ها از جمله ظرفیت رسانه ای برای مقابله با آسیب‌های جنگ فرهنگی و نرم دشمن استفاده کند.

وی، ارتقای سطح دانش و سواد رسانه‌ای جوانان و اقشار تأثیرگذار جامعه برای استفاده هوشمندانه از فضای مجازی را از دیگر رسالت های امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد.

اسماعیلی خاطر نشان کرد: بانوان و جوانان 2 قشر تاثیر گذار در جامعه هستند که در حال حاضر بیش از یک هزار و 200 بانوی فرهیخته در کشور شناسایی شده بانوانی که داری تحصیلات عالیه هستند و در حوزه دینی مشغول به فعالیت می باشند.

وی ادامه داد: در تمامی استان ها کارگروه های تخصصی با موضوعات، تحکیم بنیان خانواده، حجاب و عفاف، آسیب شناسی، روابط دختر و پسر در حوزه زنان برگزار شده است.

پایان پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول