آزادی دو وبلاگ نویس در عمان

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از واحد مرکزی خبر، خبرگزاری فرانسه گزارش داد، کریستوف دولوار (Christophe Deloire) دبیرکل خبرنگاران بدون مرز گفت : « آزادی معاویه الرواحی و نوح السعدی دو وبلاگ نویس و مدافع حقوق بشر پس از یک ماه بازداشت در عمان باعث دلگرمی است. »

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسقط، دولوار در بیانیه ای اعلام کرد مقامات عمانی باید « به چنین اعمالی که هدف از آن تنها محدود کردن آزادی بیان و اطلاع رسانی در پادشاهی عمان است خودداری کنند. »

براساس این بیانیه، معاویه الرواحی 31 ساله، 12 ژوئیه یک روز پس از انتشار مطلبی انتقاد آمیز در وبلاگ خود درباره اقدامات سرکوب کننده مقامات عمانی دستگیر شد. وی پیش از این فوریه 2012 به علت انتشار مطالبی انتقادآمیز درباره سلطان قابوس دستگیر شده بود.

بنابراعلام این منبع، نوح السعدی 32 ساله نیز همزمان با رواحی دستگیر شد بدون آنکه اتهامی علیه وی مطرح شده باشد.

وی پیش از این سپتامبر 2013 به علت فعالیت های خود دستگیر شده بود.

فعالان و وبلاگ نویسان جوان در عمان به علت توهین به سلطان قابوس در شبکه های اجتماعی تحت پیگرد قرار می گیرند. برخی دیگر به جرم شرکت در تجمع های خواهان اصلاحات سیاسی محاکمه می شوند.

عمان سال 2011 در بحبوحه بهار عربی دستخوش تجمع های اعتراض آمیز شده بود. معترضان به ویژه ایجاد فرصت های شغلی را خواستار بودند. سلطان قابوس از آن پس به اصلاحات وزرایی مبادرت ورزیده و قدرت مجلس مشورتی را گسترش داده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول