محدودیت دسترسی به یوتیوب در انگلستان

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مجله مهر، دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس دوشنبه 27 مرداد اعلام کرد که دولت قرار است یک نرم افزار آزمایشی را روی یوتیوپ امتحان کند. در این برنامه کاربران از نظر سنی رتبه بندی می شوند و فقط می توانند از فیلم ها و موسیقی های مجاز متناسب با سن‌شان استفاده کنند.

با این شرایط جدید، در بعضی از فیلم ها و بازی ها قبل از شروع پنجره ای ظاهر می شود که به طور مثال روی آن نوشته است:« این مطالب برای کسانی که در سن زیر 12، 15 و یا 18 سال هستند مناسب نیست.»

مشابه این کار در بعضی از سایتها انجام شده است. یوتیوب نیز می تواند از این کار بهره ببرد.

محدودیت سنی دسترسی به محتوای اینترنتی، با استفاده از اطلاعات فردی، شیوه‌ای است که اکنون در برخی سایت‌ها اجرا می‌شود. به‌عنوان مثال، برای ایجاد حساب کاربری در سایت گوگل، علاوه بر اسم و مشخصات محل زندگی، سال تولد کاربر نیز باید ثبت شود و از این طریق، گوگل می تواند محدودیت هایی برای کاربران خود اعمال کند. به طور مثال، دسترسی کاربرانی که زیر 12 سال هستند به بعضی از منابعی که ممکن است برای سن شان مناسب نباشد قطع خواهد شد.

البته برای طراحان این برنامه یک نگرانی بزرگ نیز وجود دارد. آن هم اطلاعات غلط کاربران نوجوان در وارد کردن سن واقعی‌شان است. ممکن است نوجوانانی که قصد باز کردن حساب کاربری در گوگل دارند برای آنکه دسترسی شان محدود نباشد سن شان را بزرگتر از سن واقعی شان وارد کنند. در بسیاری از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر برای باز کردن حساب کاربری باید بیشتر از 13 سال سن داشت و این شبکه ها اجازه ثبت نام به افراد زیر 13 سال را نمی دهند. با این حال هزاران نفر از کاربران این شبکه ها زیر 13 سال هستند. چون در زمان ثبت نام سن شان را بزرگتر از سن واقعی ثبت کرده اند.

با این حساب ممکن است طرح نخست وزیر انگلستان کمی تغییر کند. خانواده ها باید در کنترل کودکان نقش اساسی داشته باشند و همچنان حواس‌شان به وب گردی و سرک کشیدن فرزندشان در فضای مجازی باشد.

به نظر می رسد دولت انگلستان از کنترل کودکان و نوجوانان در فضای مجازی باز مانده است. اما به گفته منابع انگلیسی همین که کودکان با برای دیدن فیلم و ویدئوی مورد نظرشان مجبورند چند کلیک و پنجره بیشتر را پشت سر بگذارند، خوشحال کننده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول