60 هزارنفر از فیس‌بوک شکایت کردند

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از فارس ، مکس شرم، یک دانشجوی اتریشی رشته حقوق که چندی قبل پیکاری اینترنتی به منظور شکایت از حریم شکنی های فیس بوک سازماندهی کرده می گوید 60 هزار نفر از طرح وی حمایت کرده اند.

وی قصد دارد از فیس بوک به علت نقض حریم شخصی کاربران و به اشتراک گذاری داده های آنان با اشخاص و گروه های ثالث شکایت کند و از تمامی کاربران فیس بوک درهر نقطه دنیا که با وی هم عقیده هستند درخواست کرده به وی بپیوندند.

مکس شرمز که شکایت خود را در دیوان دادگستری اتحادیه اروپا مطرح کرده می گوید این شرکت باید بابت نقض حریم شخصی هر کاربرش 500 یورو جریمه بپردازد. این شرکت که 195 میلیارد دلار ارزش دارد در کل جهان بیش از 1.32 میلیارد دلار کاربر فعال دارد.

علت اصلی طرح این شکایت افشاگری های ادوارد اسنودن در مورد همکاری فیس بوک با آژانس امنیت ملی آمریکا برای جاسوسی از داده های شخصی کاربران فیس بوک عنوان شده است. اسنودن تاکید کرده که فیس بوک داوطلبانه با جاسوسان کاخ سفید همکاری داشته است.

وی سایتی را راه اندازی کرده تا شاکیان از این طریق شکایاتشان را مطرح کنند. این دانشجو پس از آنکه تعداد شاکیان فیس بوک  به 25 هزار نفر رسید اولین بخش از این شکایت را مطرح کرده و طی این مدت 35 هزار نفر دیگر شکایت نامه یاد شده را امضا کرده اند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول