تبلیغ دین در فضای مجازی مستلزم کسب مهارت است

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از ایسنا کوروش رحمتی بیان کرد: رسانه، یکی از مباحث بسیار تأثیرگذار است که از تبلیغات آن، تغییرات نگرش چشم‌گیری در جامعه حاصل می‌شود، زیرا با جلوه‌های بصری و شنیداری به‌طور مستقیم اذهان مردم را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: جوانان تأثیرپذیرترین قشر جامعه هستند، به همین دلیل است که نبی مکرم اسلام(ص) فرمود«جوانان باید چشم‌های خود را بر روی محرمات ببندند»؛ لذا انسانی که بدون مراقبت و کنترل اعضا و جوارح خود از ورود داده‌های مسموم و آلوده و اطلاعات منفی به ذهنش جلوگیری نمی‌کند، خود را به ورطه هلاکت و تباهی روح می‌کشاند.

رحمتی افزود: امروز حکومت‌هایی که مبانی ایدئولوژی دینی ندارند، استکبار جهانی و حکومت‌های صهیونیستی و فراماسونری از رسانه به‌ویژه فضای مجازی به‌عنوان مهم‌ترین ابزار خود برای تخریب و تحقیر جوامع و تحت سیطره درآوردن افکار جهانی استفاده می‌کنند که باید از نفوذ روزافزون این تهاجم فرهنگی که مقام معظم رهبری امسال از آن به رخنه فرهنگی تعبیر کرده‌اند در جامعه اسلامی خود جلوگیری کرده و به دفاع از آرمان‌ها و ارزش‎‍‌های مقدس اسلام و انقلاب بپردازیم؛ لذا ضرورت تبلیغ دین در اینترنت، امری اجتناب‌ناپذیر است.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: تبلیغ دین در فضای مجازی مستلزم کسب مهارت و تخصص در زمینه علوم و مباحث دینی و فضای مجازی است و هرکسی برحسب توانمندی‌های خود و متناسب با مسئولیتی که در جامعه برعهده دارند به این عرصه ورود پیدا کرده و مباحثی متناسب با نیازها و علایق قشر جوان و مبتنی بر علم و دین را در پایگاه‌های اینترنتی، وبلاگ‌ها و شبکه‌های اجتماعی در قالبی زیبا و جامعه‌پسند نشر دهد.

وی اظهارکرد: اهمیت فضای مجازی نه تنها کمتر از سایر رسانه‌ها نیست که بیشتر هم هست، زیرا ارتباط در فضای مجازی دو طرفه است و این می‌تواند یک فرصت و یا تهدید باشد و چه‌بسا در این روند انتقال اطلاعات، مفاهیم مستهجن و مخالف با کرامت انسانی که زمینه انحرافات خطرناکی را فراهم می‌کند به‌ کار گرفته شود؛ لذا به یقین حضور دین و مذهب در بخش فضای مجازی آثار شگرفی در اصلاح و ارشاد جامعه و مبارزه با فساد و تباهی خواهد داشت.

وی با بیان این‌که امروزه مرزهای جنگ نرم به‌ واسطه شبکه‌های مجازی به منازل مردم کشیده شده است، تصریح کرد: فضای مجازی به‌ واسطه مزایا و امکاناتی از قبیل سرعت، کاهش هزینه و محدودیت، دسترسی آسان و … که برای کاربران خود فراهم کرده هر روز بر تعداد مخاطبان خود می‌افزاید و متأسفانه هزاران پایگاه اینترنتی دینی و شبه‌پراکنی در راستای ضربه‌زدن به اسلام، خصوصاً مکتب شیعه، جوانان مسلمان را مستقیماً مورد حمله قرار داده‌اند؛ لذا از فریضه امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی نباید غافل شد.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: فضای مجازی فقط اینترنت نیست، ذهنیت و تفکر انسان هم یک فضای مجازی قدرتمند است گاه فکر جوانان تحت تأثیر تبلیغات سوء دشمن قرار می‌گیرد که آنها به تابلوی دشمن تبدیل می‌شوند، به‌طوری‌که از ظاهر، لحن گفتار، پوشش و رفتار آنها می‌توان این تأثیرپذیری را به عینه مشاهده کرد.

رحمتی وحدت حوزه و دانشگاه را در راستای تبلیغ دین در اینترنت بسیار مهم و اساسی دانست و افزود: اساتید دانشگاه باید در محضر بزرگان دینی کسب علم کنند، با فقهای عظام، مجتهدان و حوزه‎های علمیه در ارتباط باشند و معرفت و بصیرت دینی خود را افزایش داده و در قبال جوانان جامعه خود را مسئول بدانند تا عامل تغییر و تحول در دانشگاه‌ها باشند.

وی گفت: شایسته است در سالی‌که از جانب مقام معظم رهبری به فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نام‌گذاری شده همه مسئولان به‌ویژه متولیان فرهنگی در راستای تقویت هویت دینی و ملی و جلوگیری از نفوذ رخنه فرهنگی دشمن گام بردارند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول