مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه «رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی» برگزار شد

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز» مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی با حضور مسئولان کشوری، غرفه داران و بازدیدکنندگان، در اولین روز نمایشگاه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمد خراسان زاده، سخنگوی نمایشگاه، ضمن خوش آمدگویی به حضار، در خصوص نحوه اطلاع رسانی و نام نویسی و نیز اهداف برگزاری این نمایشگاه توضیحاتی را ارائه کرد.

وی در خصوص استقبال از مدیران سایت‌ها از این نمایشگاه گفت: پیش بینی ما حضور 250 غرفه در نمایشگاه بود که با استقبال بسیار خوبی رو به رو شدیم و در حال حاضر بیش از بیش از 400 غرفه در نمایشگاه حضور دارند.

حسین یکتا، مسئول قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا(ص) در مورد فعالیت در نمایشگاه گفت: این نمایشگاه آغاز کار است و ما هنوز حرکت نکرده ایم.

وی در ادامه گفت: از دوستانی که در این جبهه به صورت گمنام عمل می کنند تشکر می‌کنم و خداقوت می‌گویم به آنهایی فکر کردند می‌توانند به این انقلاب که مبتنی بر سنت‌های الهی است ضربه بزنند می‌گوییم که کور خوانده‌اند این نمایشگاه مصداق پا به زمین کوبیدن بچه‌ها در پادگان آموزشی است.

اینترنت به رسانه اصلی تبدیل شده است

سردار مقدم فر معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نمایشگاه را فرصت مناسبی برای انسجام بخشی به جبهه فرهنگی است که با حضور افراد باانگیزه و توانمند موفق تر می شود و از این فرصت چند روزه می توان برای پیوندها به خوبی بهره گرفت.

وی افزود: امروز اینترنت به رسانه اصلی تبدیل شده است، زیرا بستری است که همه رسانه ها را در خود جای داده است و باید به این موضوع توجه کرد و بر روی آن سرمایه گذاری نمود.

عرصه جنگ روانی است

مقدم فر در خصوص فضای سایبری گفت: ما در این جنگ تمام عیار که در فضای اینترنت وجود دارد قرارداریم و باید هشیارانه عمل کنیم، اما درک و آگاهی از پیچیدگی های آن بدون علم و به تکنیک و تاکتیک و روش، موفقیت آمیز نیست، زیرا تمام تلاش دشمن در عرصه تهدید و ایجاد جنگ در این میدان این است که مخاطب را وادار کند آنگونه که میخواهند بیندیشند، تصویر ذهنی مخاطب را شکل می دهند، لذا دانستن تکنیک عملیات روانی همه است، عرصه جنگ روانی است، زیرا بناست افکار جابه جا شود، تصویرهای ذهنی ساخته شود.

اینترنت جای گله گذاری نیست

وی در خصوص آسیب‌هایی که در این عرصه وجود دارد نیز گفت: همه کسانی که در جهت حفظ ارزش های اسلامی قدم بر می دارند در این عرصه در یک جبهه اند و با هم همکاری کنند، سعی کنید که همراستا و متحد کار کنید.

بیان مشکلات و گله گذاری در فضای مجازی را آسیب دیگری دانسته و بیان کرد: مشکلات از دیگران را در آن مطرح می کنند، این جا میدان گله گذاری از هم نباشد، متهم کردن همدیگر و … نباشد.

دست برتر در رسانه های دیجیتال متعلق به حوزه انقلاب اسلامی است

محمد حسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مقایسه فضای نشریات مکتوب با دیجیتالی گفت: امروزه شرایط رسانه های دیجیتال بگونه ای است که بخشی از عقب ماندگی ما از نشریات مکتوب که بر حسب شرایط تاریخی انتصابشان به مجموعه ای از باورها، و گذاره های متفاوت، وجود داشت، وجود ندارد، و آنچه ملموس و محسوس بوده، این است که دست برتر رسانه های دیجیتال در حوزه انقلاب اسلامی و نیروهای وفادار به این مقوله است.

وی این برتری را عامل حسرت در جریان دیگر دانسته و دلیل آن را چنین بیان کرد: رسانه های مکتول بیش از 100 سال قبل از انقلاب اسلامی شکل گرفته است، اما رسانه ای دیجیتال بعد از انقلاب اسلامی بوجود آمده است، ما فاصله ای با رسانه های پیشیین داشتیم اما الان این فاصله را با این رسانه نداریم و بر خلاف برآوردهای ابتدایی که خواستگاه این تکنولوژی است، خیلی زود عناصر توانمند ارزشی ما توانستند تهدیدات آن را مهار کرده و این رسانه را به استخدام خود درآورند.

دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی جنسش متفاوت است

عضو مجمع تشخیص ملحصت نظام گفت: این نمایشگاه از جنس بعضی از نمایشگاه ها نیست که از روی عادت آن ها را تحمل می کنیم و به واقع این جا به معنی قرارگاه است و ایرادی ندارد که این نمایشگاه غضب برخی را برانگیزد.

وی همچنین این نمایشگاه را مصداق قرارگاه برای کارهای بزرگ و تسکین برای دلهای مشتاقان انقلاب اسلامی، دانست و گفت: به شما این نوید را می‌دهم که سال های آینده این کار بارور تر خواهد شد و آوازه آن از محدوده های امروز جلوتر خواهد رفت

پخش تیزر نمایشگاه، کلیپ مرتبط با حمایت از مردم غزه و معرفی خردسالترین نقاش جهان که پیام صلح غزه از دیگر برنامه‌ای این افتتاحیه بود.

در پایان این مراسم، افتتاح رسمی نمایشگاه با به احتزاز در آوردن پرچم حرم امام حسین(ع) در غرفه امام حسین(ع) انجام شد.

دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی از اول شهریور تا هفتم شهریورماه، همه روزه از ساعت 10 الی 21 در بوستان گفتگو در حال برگزاری است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول