گسترش جرم در فضای مجازی به علت گمنامی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از فارس، مهدی امیری، قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار داشت: جرایم سایبری و آسیب های حوزه فضای مجازی نیز با سرعتی فزاینده در حال گسترش است. گمنامی موجود در این فضا فرصت های مناسبی را برای افراد سودجو و نیز زمینه مستعدی را برای قربانی شدن افراد فراهم می سازد. نبود ساختارهای مناسب رصد، نظارت، پیشگیری، پیش بینی و  از طرفی نبودساختارهای مناسب اجتماعی و فرهنگی در کشور موجب شده که نیازمند توسعه جدی اخلاق و مسئولیت پذیری همه کاربران و استفاده کنندگان در شبکه های نوین ارتباطی باشیم.

امیری ادامه داد: به این ترتیب حجم بسیار بالایی از پرونده‌های ارسالی به قوه قضائیه در حیطه موارد اشاره شده است و بر این اساس بخش زیادی از تمرکز این قوه صرف رسیدگی به آن ها می گردد و این در حالی است که غالب عوامل زمینه ساز شکل گیری این جرایم و آسیب ها در خارج از قوه قضائیه ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: بر این اساس و به منظور اجرای منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در حکم دوره دوم ریاست محترم قوه قضائیه «… و از همه مهمتر ایجاد امنیت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با معاضدت دستگاه های مسئول، در پرتو اغتنام از فرصت های پر شتاب» و با هدف «تعامل و همکاری قوای سه گانه» لزوم مشارکت و همکاری بین بخشی به منظور تدوین سیاست های مناسب و احکام و برنامه های مرتبط با  جرایم و آسیب های اجتماعی به ویژه با عنایت به همزمانی با تدوین سیاست های اولویت های مورد اشاره بسیار ضروری است. بدون تردید تحقق این امر جز با عزم ملی و مدیریت جهادی کلیه دستگاه ها میسر نیست.

قائم مقام معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اظهار داشت: با توجه با همزمانی شروع دوره دوم ریاست آیت الله آملی لاریجانی با تدوین سیاست های کلی و احکام برنامه ششم توسعه کشور توجه کلیه سیاستگزارن و برنامه ریزان به اولویت های ذکر شده ضروری است. در همین راستا با حضور صاحبنطران و متخصصان حوزه پیشگیری کشور در نشست هم اندیشی مشترک و پیش نویس سیاست های تدوین شده در این نشست نهایی و به متولیان ارائه خواهد گردید و در برنامه ریزی صورت گرفته جزئیات بیشتری از مباحث پیش فرض مطرح می گردد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول