«سیا» اجازه حذف صفحات «داعش» را نمی‌دهد

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از  شبکه خبر، پس از افزایش شدید انتقادها و اعتراض ها به شبکه های اجتماعی فضای مجازی، به ویژه تویتر و فیسبوک به علت ارائه خدمات ویژه به گروه های تروریستی تکفیری، یکی از مدیران بلندپایه تویتر فاش کرد که بر اساس دستورالعمل سیا آنها اجازه حذف کردن این صفحات را ندارند.

این مدیر ارشد تویتر که به شرط فاش نشدن نامش، حاضر به مصاحبه با راشاتودی شده بود، تصریح کرد: بر اساس مقررات امنیتی، به ویژه قوانین پاترویت، ما ناچاریم با سازمان های اطلاعاتی و امنیتی همکاری کنیم و آنها تقریبا به تمام داشته های ما دسترسی نامحدود دارند، اما گاهی کار از این هم فراتر می رود و ما دستورات و توصیه هایی از برخی نهادهای دولتی و سازمان های اطلاعاتی دریافت می کنیم.

وی افزود: درباره حساب های کاربری گروه های افراطی، فقط ما نیستیم که خدمات می دهیم و آنها اغلب از امکانات ما برای هدایت مخاطبان به سایت ها و صفحات دیگری استفاده می کنند، با این حال به ما توصیه شده که به هیچ وجه حساب های مربوط به اعضا یا سمپات های این گروه ها را حذف نکنیم.

این مدیر توییتر اضافه کرد: سازمان اطلاعاتی تاکید می کنند که از اطلاعات تویتر یا سایر شبکه ها برای مبارزه با تروریسم استفاده می کنند. به عنوان مثال می توانند از روی IP کاربر نشانی او را به دست آورند. آنها این اقدام را یک تاکتیک ویژه می دانند و می گویند که همین صفحات اطلاعات بسیار گرانبهایی از تروریست ها در اختیار ما می گذارند.

سیا در حالی علت این تصمیم را رهگیری تروریست ها و برنامه های آنها عنوان کرده، که تاکنون هیچ اقدامی برای شناسایی آنها و یا حتی سمپات ها و هواداران آنها انجام نداده است.

به لطف ارائه خدمات ویژه شبکه های اجتماعی به تکفیری ها، اکنون دیگر تصاویر خشن و وحشتناک تیرباران، سر بریدن، قطعه قطعه کردن، به صلیب کشیدن و زجرکش کردن انسان ها، نه در فیلم های سینمایی ترسناک، بلکه کاملا واقعی، به روز و به مراتب وحشیانه تر از صحنه های تخیلی و جلوه های ویژه رایانه ای، در دسترس همگان قرار دارد و ویژگی مشترک همه آنها، تاکید بر مسلمان بودن عاملان این جنایات است.

همه کاربران شبکه های اجتماعی، از آزادی عمل تکفیری ها در اینترنت و انتشار وسیع تصاویر ترسناک و خشن آنها متعجب اند و اغلب حرفه ای ها معتقدند که این فعالیت، بخشی از یک طرح بزرگتر برای تبلیغ و تقویت این گروه ها است که نخستین کاربرد آن، جذب نیروهای جدید برای آنها است.

همچنین، در ده ها مقاله و مطلبی که کارشناسان معتبر رسانه ای منتشر کرده اند، بر این نکته تاکید شده که این فعالیت، یک استراتژی رسانه های هماهنگ است که هرگز به تنهایی از عهده یک گروه تکفیری متعصب بر نمی آید و در مورد داعش؛ مشخصا به عنوان یک سلاح بکار گرفته شده است.

اکنون اینترنت پر شده از تصاویر اجساد و حوادث خونبار یا نمایش هایی با سرهای بریده که در تمامی آنها، نشانه های اسلام، از ظاهر افراد گرفته تا صدا و شعارهای آنها به وضوح دیده می شود.

یک هفته پس از انتشار این گزارش، تویتر به شکل مضحکی اقدام به حذف برخی از صفحات تروریست های داعش کرد، اما این اقدام به صورتی انجام شد که چند ساعت قبل از حذف صفحات، اعضای داعش نشانی جدید خود را نوشته و تاکید کردند؛ درصورت بسته شدن صفحه، به آدرس جدید مراجعه کنید!

علاوه بر کارشناسان رسانه، کاربران عادی تویتر نیز، معتقدند این اقدام تویتر، همانند تظاهر ارتش امریکا به جنگیدن با داعش در عراق است و تنها کاربرد تبلیغاتی برای فریب افکار عمومی را دارد.

باگذشت ده روز از تبلیغات مقامات و رسانه های امریکایی مبنی بر همکاری با ارتش عراق برای مقابله با تروریست های داعش و اعزام 130 سرباز به عراق، مجموع عملیات نظامی امریکا، یک پرواز شناسایی برای بررسی وضعیت آوارگان ایزدی در سنجار و منهدم کردن دو خودرو که گفته شده بود متعلق به داعش است، بوده است.

انتهای پیام/.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول