«فضای مجازی تهدیدی برای جوانان و خانواده‌ها است»

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از مهر  سرهنگ ایرج محمد خانی در نشست بررسی آسیب های فضای مجازی در استان گیلان گفت: هتک حیثیت و نشر اکاذیب شش درصد و  انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی پنج درصد از جرایم سایبری استان گیلان بوده است.

وی همچنین اظهارداشت: پلیس فتا در سه ماهه نخست امسال با بهره جستن از توان فنی و علمی کارآگاهان، کارشناسان خبره و همچنین بکارگیری امکانات سخت افزاری و نرم افزاری منحصربفرد به ویژه در حوزه سایبر فارنزیک ( بررسی فنی عدله دیجیتال ) موفق شد 78 درصد کل جرائمی که در حوزه فضای تولید و تبادل اطلاعات استان به وقوع پیوسته کشف و 34 مجرم سایبر ( 28 مرد و شش نفر زن ) را شناسایی و تحویل دستگاه قضایی داده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی نیروی انتظامی گیلان اینترنت را سرشار از مزایا و فرصت هایی دانست که امنیت این مهم ضروری و وظیفه اصلی پلیس فتاست.

وی افزود: همان طور که در فضای فیزیکی همه نیازمند امنیت و آرامش هستند در فضای مجازی نیز این امنیت و آرامش به صورت نامحسوس بوسیله پلیس سایبری تامین می شود.

محمدخانی با تصریح اینکه ارتقای سطح آگاهی مردم و بیان دغدغه‌ های فضای مجازی از اهداف پلیس فتا است، اذعان داشت: تامین امنیت فضای سایبر بدون مشارکت کاربران و مردم امکان ناپذیر است.

وی در ادامه بر ضرورت ایجاد فرهنگ خود ایمنی در تامین امنیت فضای سایبری تاکید کرد و بیان داشت: فضای مجازی تهدیدی برای جوانان و خانواده‌ها است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول