محلی برای مجازی‌شدن شهدا

به گزارش خبرنگار«وبلاگ نیوز» در دومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی، پایگاه فرهنگی اجتماعی شفیق فکه و سایت خبری و مرجع تخصصی شهید و شهادت با نام شهید بلاگ،با مضمون تقریبا مشابه حضور داشتند.

به گفته علی اکبر سلیمیان، مدیر پایگاه فرهنگی اجتماعی شفیق فکه، در این سایت، بیش از 140هزار عکس از دفاع مقدس، تمام مسائل مربوط به جنگ تحمیلی به صورت مستند، صوت و عکس و همچنین رادیو اینترنتی وجود دارد.

اما بخش قابل توجه در این پایگاه، هر شهید یک سایت است که دارای دو بخش داده پردازی و مدیریت سایت است و برای هر شهید یک کد اینترنتی جداگانه تعریف شده است.

به گفته سیلیمیان، این سایت ها برای همه شهیدان یک سایت مستقل طراحی کرده است و اگر خانواده هر شهیدی علاقمند به مدیریت این سایت باشد می‌تواند به صورت اینترنتی با فرمی که در نظر گرفته شده، این آمادگی را اعلام کرده و مدیریت سایت را برعهده بگیرد.

ولی سایت خبری و مرجع تخصصی شهید و شهادت به 3 زبان فارسی، عربی و انگلیسی طراحی شده و برای هر شهید یک وبلاگ مخصوص در نظر گرفته است که تصاویر، ویدئو و بخش درباره شهید در قالب زندگی‌نامه و وصیت نامه شهید در آن قرار دارد.

حسن طبیب مسعود دبیر سرویس انگلیسی این سایت در خصوص تفاوت فعالیت شهید بلاگ با شفیق فکه گفت: کار ما برون مرزی است و تصمیم داریم نام کل شهدای جهان را در این سایت به صورت وبلاگ قرار دهیم، تا کنون اطلاعات 150شهید بارگزاری شده و قرار است که اطلاعات 800 شهید دیگر نیز در سایت قرار گیرد، اما شفیق فکه فقط شهدای ایران را پوشش می‌دهد و در حقیقت یک دایره المعارف از شهدای ایران است.

وی در خصوص اطلاعات فعلی سایت گفت: در حال حاضر اطلاعات شهدای پاکستان، افغانستان، بوسنی و هرزگوین، ایتالیا و آفریقای جنوبی در سایت قرار دارد، در واقع اگر اطلاعات شهدا به طور کلی وجود داشته باشد و اطلاعات خاصی از آن‌ها وجود نداشته باشد، به صورت پرونده کار می‌شود، مانند پرونده شهدای سوریه، عراق و غزه که در حال تکمیل شدن است.

طبیب مسعود در خصوص جمع آوری اطلاعات گفت: با ناحیه‌های بسیج شهری هماهنگ شده که اطلاعات بسیجیان محلات نیز گردآوری شود و بعد از قرار گرفتن اطلاعات آن 800 شهید، اطلاعات جمع آوری شده در سایت قرار گیرد، همچنین در چند ماه آینده امکان ایجاد وبلاگ برای خانواده شهدایی که قصد دارند شهدای خود را معرفی کنند، در سایت ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول