اقدامات پلیس را «توییت هوشمندانه» نکنید

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از مشرق، پلیس در سرتاسر ایالت واشنگتن اخیرا کمپینی با نام «توییت هوشمندانه» راه‌اندازی کرده‌اند که هدف از آن آگهی‌بخشی به شهروندان آمریکایی برای خودداری از توییت کردن مشاهداتشان درباره عملیات‌ها و اقدامات نیروهای پلیس است.

جان باتیسته رئیس پلیس گشت ایالت واشنگتن در بیانیه‌ای که اخیرا در این باره منتشر کرده، خطاب به شهروندان آمریکایی گفته است: «لطفا درباره تحرکات نیروهای پلیسی که در حال عملیات هستند؛ در شبکه‌های اجتماعی، خبری توییت نکنید و عکسی به اشتراک نگذارید زیرا ممکن است نیروهای ما در حال عملیات یا آماده عملیات باشند و مجرمان با مشاهده اخبار مربوط به حضور پلیس در شبکه‌های اجتماعی، از چنگال ما فرار کنند. این اقدام حتی می‌تواند سبب سوءاستفاده مجرمان شده و جان ماموران پلیس را به خطر بیاندازد.»

یک مقام ایالتی دیگر نیز از شهروندان خواسته است، حداقل ارسال خبر یا عکس درباره پلیس را به بعد از انجام عملیات‌های آنها موکول کنند تا مورد سوءاستفاده مجرمان قرار نگیرد.

در مقابل، فعالان رسانه‌ای معتقدند این مطالبه پلیس ایالت واشنگتن، می‌تواند سرآغاز یک حرکت تدریجی برای جلوگیری از گزارش‌ کردن درباره تحرکات پلیس و در ابعاد بزرگ‌تر جلوگیری از آزادی بیان باشد.

منتقدان در توجیه انتقادات خود می‌گویند مجرمانی که در حال فرارند یا مخفی شده‌اند، آنقدر در شرایط فشار و تنگنا هستند که فرصت استفاده از شبکه‌های اجتماعی را ندارند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول