جنگ سایبری آمریکا علیه داعش و القاعده

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از ایسنا،‌ دیپلمات ها و کارشناسان نخستین افرادی هستند که پذیرفته اند این حمله سایبری که در توییتر،‌ فیس بوک و یوتیوب راه افتاده هرگز نوشدارویی برای مبارزه با این شبه نظامیان افراط گر نیست اما مقامات آمریکا رسانه های اجتماعی را به عنوان یک میدان جنگ کاملاً‌ سرنوشت ساز توصیف می‌کنند و قصد دارند در رسانه های اجتماعی ذهنیت جوانان در جهان اسلام را علیه گروه ‌هایی همچون داعش و القاعده تغییر دهند.

در 18 ماه گذشته مقامات آمریکا چندین حساب کاربری در شبکه اجتماعی را که با افراط گرایان مرتبط بودند،‌ هدف قرار داده و در اقدامی تلافی جویانه در برابر افرادی که آمریکا را به چالش کشیده اند، تصاویر، فیلم ها و متن هایی را منتشر کرده اند.

در وزارت امور خارجه آمریکا کارمندان مرکز ارتباطات استراتژیک مقابله با تروریسم در سال 2011 میلادی یک حساب کاربری به زبان عربی در توییتر ایجاد کردند.

یکی از مقامات ارشد وزارت امور خارجه آمریکا این استراتژی را به عنوان نوعی کمپین چریکی سایبری توصیف کرده است.

وی توضیح داد: این استراتژی نوشدارو و یا یک راه حل جادویی و غیرواقعی نیست. مردم اغراق می‌کنند. مردم فکر می‌کنند که این استراتژی‌یابی ارزش است و یا یک چیز جادویی است که می تواند باعث تسلیم افراط گرایان شود. این استراتژی هیچ یک از این‌ها نیست. این جنگ هزاران درگیری است اما نه درگیری های بزرگ، این شبیه به یک جنگ چریکی است.

کشتار جیمز فولی، خبرنگار آمریکایی توسط شبه نظامیان داعش که فیلم آن در اینترنت منتشر شده، موج جدیدی از این مبارزات سایبری را به وجود آورد.

وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی در توییتر به ایزدی‌هایی که مدعی هستند 22 تن از شبه نظامیان داعش را در عراق کشته‌اند ، تبریک گفت.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول