فیس‌بوک با واتس‌اپ چه خواهد کرد؟

به گزارش«وبلاگ نیوز» هرچند نهادهای رگولاتوری در اتحادیه اروپا قصد دارند این خرید ۱۹ میلیارد دلاری تازه فیس‌بوک را به دقت مورد بررسی قرار دهند ولی شایعه ارائه خدمات صوتی «واتس‌اپ» به 600 میلیون مشترک خود بتدریج قوت می گیرد، و مطالب درز شده حکایت از «ناگزیری و قریب الوقوع» بودن این کاربرد جدید دارد.

به گزارش «دفیوز جاپلین» (Dfs‌Joplin)، یک سایت معروف بازی‌های اینترنتی، «تصاویر درز شده از صفحه کاربر جدید، توانایی ترجمه به زبان‌های دیگر در هنگام دریافت پیام‌های صوتی از طریق واتس‌اپ» نشان می دهد.

اگر چه واتس آپ هنوز رسما این خبر را اعلام نکرده، اما تغییراتی که اخیرا در رابط گرافیکی این برنامه به وجود آمده نشان می دهد که احتمال چنین تغییری در برنامه یاد شده بسیار زیاد است.

تصاویر منتشر شده از این تغییرات در اینترنت نشان می دهد برنامه مذکور از قابلیت ترجمه متون به دیگر زبان ها هم برخوردار شده و زمانی که فردی به کاربر دیگری در محیط واتس آپ تلفن بزند قابلیت مذکور فعال می شود.

فیس بوک چندی قبل شرکت طراح واتس آپ را خریداری کرد و مشخص نیست آیا قصد دارد امکانات مشابهی را به برنامه اصلی فیس بوک اضافه کند یا خیر. بر اساس آمار موجود از زمان اعلام این خبر تا به حال ترافیک واتس آپ 15 درصد افزایش یافته است.

هرچند «یان کوم» مدیرعامل واتس‌اپ در نمایشگاه جهانی موبایل بارسلونای اسپانیا اعلام کرد که بزودی خدمات صوتی واتس‌اپ به بازار خواهد آمد، اما تداخل در سازگاری با فیسبوک «مسنجر» تا کنون مانع از عملی شدن این کاربرد شده است. اما فیس‌بوک سرمایه گذاری کلانی برای این سازگاری انجام داده است. واتس‌اپ قصد دارد تعداد کاربران خود را در ظرف 5 سال آینده به 4 تا 5 میلیارد نفر برساند.

اتحادیه اروپا به منظور بررسی این خرید میلیاردی از رقبای فیس بوک و همین طور اپراتورهای مخابراتی پرسیده می‌شود که آیا این خرید موجب سرکوب خلاقیت و افزایش هزینه دسترسی به خدمات مختلف خواهد شد یا خیر.

خرید مذکور بزرگترین و گران قیمت‌‌ترین خرید آن در 10 سال گذشته است و با توجه به پررونق بودن بازار ارسال پیام از طریق گوشی‌های هوشمند باعث نگرانی برخی شرکت‌های رقیب فیس‌بوک گردیده و آنها این شرکت را به انحصارطلبی تجاری متهم کرده‌اند.

کمیسیون اروپایی می‌گوید تا 3 اکتبر در مورد این موضوع تصمیم می‌گیرد و یا این معامله را تایید می‌کند یا خواستار زمان بیشتری برای بررسی موضوع می شود یا آن را رد می کند.

این نهاد پرسشنامه‌ای را نیز برای شرکت های فناوری ارسال کرده و از آنها خواسته تا توضیح دهند آیا این خرید اثر مثبت، منفی یا خنثی بر روی فعالیت های تجاری آنان داشته است یا خیر.

واتس‌اپواتس در برخی کشورها بسیار محبوب است و به عنوان مثال تعداد کاربران فعال آن تنها در کشور هند به بیش از 50 میلیون نفر می رسد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول