دستگیری عامل انتشار فیلم های مستهجن در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از فارس، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی از شناسایی عامل انتشار تصاویر و فیلم های مستهجن در فضای مجازی خبر داد و گفت: در پی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتای استان با صفحه ای در یکی از شبکه های مجازی مواجهه شدند که ضمن اشاعه فرهنگ منکر، اقدام به انتشار تصاویر مستهجن و محتویات مبتذل و غیرمجاز در فضای مجازی می کرد.

سرهنگ عرفانی تصریح کرد: در تحقیقات انجام شده و با استفاده از روش های فنی _ تخصصی توسط کارآگاهان مبارزه با جرایم سایبری پلیس فتای استان، عامل انتشار که مردی ۳۳ ساله بود شناسایی و با هماهنگی با مقام قضایی دستگیر شد.

وی ادامه داد: متهم که از مطلع شدن خانواده خود – همسر و فرزند- احساس نگرانی شدید داشت، در رویارویی با ادله مستند و فنی لب به سخن گشود و با ندامت از بزه انتسابی علت اصلی ایجاد این صفحه را در این شبکه اجتماعی سرگرمی و تفنن عنوان کرد.

سرهنگ عرفانی در پایان با اشاره به معرفی متهم به مقام قضایی به کاربران متخلف اینترنت هشدار داد: کارشناسان پلیس فتا با رصد و پایش شبانه روزی فضای مجازی ضمن تاکید بر حفظ حریم خصوصی افراد، قادر به شناسایی هر نوع رفتار مجرمانه ای هستند.

وی در پایان با بیان کشف ۸۵ درصدی جرایم سایبری در استان خراسان رضوی، موفقیت نسبی پلیس فتا استان را مرهون تلاش شبانروزی و موجدانه کارشناسان پلیس فتای استان دانست.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول