آسیب‌های زیادی در فضای مجازی به دشمن زده‌ایم

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از  مهر، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند که ما از فضای مجازی آسیب دیده‌ایم اما مطمئن باشید که توانسته‌ایم در همین فضا به آنها آسیب‌های زیادی بزنیم و اگر همین فضاهای مجازی نبود بسیاری از اشتباهات غربی‌ها دیده نمی‌شد.

حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد یکشنبه شب و در مراسم رونمایی از پورتال شبکه جوانان رضوی(شجر) که در محل موسسه جوانان آستان قدس برگزار شد، گفت: عصر حاضر از نظر فرهنگی و اجتماعی، دوره فعالیت های مجازی و مدیریت الکترونیکی است که ما می توانیم با استفاده از آن و انواع شبکه های اجتماعی فضای فرهنگی دنیا را در اختیار خود بگیریم.

وی ادامه داد: ما با فضای جدیدی روبه رو هستیم که این فضا را دیگران خلق کردند و از آن استفاده هایی به نفع خود انجام می‌دهند که البته ما نیز می‌بایست با استفاده از ظرفیت و قدرت خود در مقابله با آنها برخیزیم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جنگ امروز یک جنگ تمام عیار فکری و هنری است که دنیای غرب با استفاده از ابزار نوین خود سایر ملت ها را مورد تهاجم قرار داده است.

وی ادامه داد: کسانی می‌توانند در این راه موفق بشوند که در کوتاه ترین زمان ممکن این ابزار را در اختیار خودشان بگیرند و این تکنیک را برای تبلیغ فرهنگ و اندیشه خود استفاده کنند.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد گفت: من مطمئن هستم که دانشمندان و فناوران ایرانی بتوانند با ابتکار عمل و تبدیل دانش به فناوری گوی سبقت را از دشمن بربایند و این ابزار را در خدمت عرصه‌های مختلف زندگی و نشر اندیشه‌های ناب اسلامی در آوردند.

وی بیان داشت: با توجه به غنای فکری و اندیشه‌ای که اسلام و البته انقلاب اسلامی از آن برخوردار است می‌توانیم در این جنگ مجازی بر دشمن چیره شویم و از آن پیشه بگیریم زیرا ما توانایی های زیادی در این عرصه داریم.

نائب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا و غرب خواهان آتش‌بس در حوزه فرهنگ و رسانه‌های مجازی هستند و اگر این پیشنهاد به او داده شود با کمال میل آن را قبول خواهد کرد زیرا از این فضا ضربه های بسیاری خورده است.

وی گفت: هرچند که ما از فضای مجازی آسیب دیده‌ایم اما مطمئن باشید که توانسته ایم در همین فضا به آنها آسیب‌های زیادی بزنیم و اگر همین فضاهای مجازی نبود بسیاری از اشتباهات غربی ها دیده نمی شد و اگر فضای مجازی و رسانه‌ها نبودند، شکست‌های اخیر غرب در جنگ‌های غزه، لبنان و سوریه معلوم و آشکار نمی شد و این قدرت فضای مجازی و رسانه ها را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام ابوترابی فرد بیان داشت: امروز فلسطین، لبنان و سوریه نمادهای قدرت، ایستادگی و پیروزی محسوب می شوند که این امر مبتنی بر اندیشه فرهنگ و تفکر است و نه استفاده از سلاح های پیشرفته که دشمن از آنها استفاده می کند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انقلاب اسلامی هم اندیشه و تفکر و هم سلاح را در اختیار این ملت ها گذاشته است و ما امروزیم در این میدان پیروز هستیم و از طرف مقابل فاصله زیادی گرفته ایم

وی در پایان گفت: اگر ما بتوانیم از ظرفیت خود استفاده کنیم و آن را به کمال برسانیم کار بسیار بزرگی را انجام داده ایم که البته قدم های اولیه آن برداشته شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول