پرونده پهنای باند اینترنت در شورای عالی فضای مجازی

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از روزنامه ایران، سردار اسماعیل احمدی مقدم در واکنش به بحث های اخیر در خصوص افزایش پهنای باند اینترنت و در عین حال بی توجهی به آماده سازی بسترهای لازم برای افزایش پهنای باند اینترنت در کشور، اظهار داشت: همانطور که لازمه افزایش دادن تردد خودروها با سرعت بالاتر، استفاده از راه ها و جاده های ایمن تر است، باید توجه داشت که افزایش سرعت، بدون در نظر گرفتن این زیرساخت ها به کاهش ایمنی، افزایش ضریب وقوع حوادث و نهایتاً بالا رفتن تلفات منجر می شود. لذا در موضوع افزایش سرعت اینترنت نیز به همین صورت است با این تفاوت که زیرساخت های آن مثل جاده ها و راه ها، فیزیکی و قابل رؤیت نیست.

رئیس پلیس ایران با اشاره به لزوم آماده سازی بسترهای لازم برای جلوگیری از جرایم و آسیب های جدید به دنبال افزایش پهنای باند اینترنت در کشور گفت: طبیعتاً سرعت اینترنت، افزایش امکانات اینترنتی و همراه بودن با پیشرفت بشری، بسیار امر مطلوبی است ولی باید لوازم آن ها نیز فراهم شود و باید همچون موضوع افزایش سرعت، به مسیر ایمن، تابلوهای هشداری و سیستم های مورد نیاز در این مسأله نیز توجه داشته و آن ها را فراهم کرد تا افزایش سرعت اینترنت که در بسیاری از مسائل گره گشا است، توأم با آسیب های جدید نباشد.

وی با بیان اینکه آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی پیش از ماه رمضان برگزار شده است، افزود: ما در انتظار برگزاری جلسه بعدی این شورا هستیم و طبیعی است که در کارگروه عالی امنیت شورای عالی فضای مجازی، این موضوع به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

سردار احمدی مقدم در پایان با اشاره به روند اختیارات کارگروه های مختلف و قانونگذاری در این شورا، از مطرح نشدن این موضوع در شورای عالی فضای مجازی خبر داد و خاطرنشان کرد: پیش از این به کارگروه ها اختیاراتی داده شده بود که بر مبنای آن اختیارات، کارگروه ها برخی از مسائل را حل و فصل می کردند ولی در آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی و برای اصلاح آیین نامه، تصمیم گرفته شد کارگروه ها در هماهنگی بین دستگاه ها، اختیارات لازم را دارند ولی در مواردی که به وضع مقررات جدید نیاز داریم، تصویب این موارد نیازمند طرح در صحن شورا و رأی گیری پیرامون آن است. پس با توجه به اینکه هنوز جلسه شورای عالی فضای مجازی برگزار نشده، این موضوع نیز هنوز در دستور کار قرار نگرفته است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول