ششمین جشنواره بین المللی «طوبی» آغاز به کار کرد

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از تسنیم، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا صالح صبح در نشست خبری جشنواره بین المللی طوبی که در ساختمان جامعه المصطفی برگزار شد با اشاره به وظایف جامعه المصطفی اظهار کرد: جامعه المصطفی یکی از نهاد‌هایی است که وظیفه آن ابلاغ دین به سراسر جهان است و حوزه کاری جامعه المصطفی جهان اسلا م و جامعه بشریت است.

معاون فرهنگی جامعه المصطفی افزود: جامعه المصطفی خود را مسئول آموزش و ارتقای سطح علمی و دینی مسلمانان می‌داند، امام رضا (ع) می‌فرماید زنده نگه داشتن امر اهل بیت (ع) این است که علوم اهل بیت (ع) را یاد بگیرید و به دیگران آموزش بدهید، در دنیای امروز وظیفه ما این است که مکتب اهل بیت (ع) را به زیبایی به نسل آینده معرفی کنیم.

صالح با اشاره به ویژگی‌های یک مبلغ موفق بیان کرد: اولین ویژگی یک مبلغ موفق این است که اصیل و ناب باشد، دوم اینکه خود مبلغ فردی پایبند و با تقوا و با ایمان باشد، سومین ویژگی این است که متناسب با نیازهای روز تبلیغ خود را انجام دهد و چهارمین رمز موفقیت یک مبلغ استفاده از روش هاو ابزارهای مختلف برای امر تبلیغ است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند ما با یک جنگ نرم دشمن طرف هستیم که طلاب جامعه المصطفی افسران این جنگ نرم هستند.

معاون فرهنگی جامعه المصطفی با اشاره به اهداف جشنواره فرهنگی تبلیغی طوبی تصریح کرد: جشنوراه فرهنگی تبلیغی طوبی هدفش این است که به جنگ امپراطوری تبلیغاتی دشمن برود که امیدواریم با توجه به فرهنگ غنی شیعه موفق بشویم.

صالح با اشاره به دیگر اهداف جشنواره طوبی گفت: از دیگر اهداف این جشنواره این است که می‌خواهیم تا تشویقی برای اصحاب فرهنگ باشد و اهداف انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم، طلاب جامعه المصطفی یکی از رسالت‌های خودشان را معرفی انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به جهانیان می‌دانند.

وی با اشاره به اینکه مخاطبین جشنواره طوبی چه کسانی هستند اظهار کرد: مخاطبین جشنواره طوبی طلاب و خانواده‌های جامعه المصطفی هستند که در ایران ۲۰ هزار نفر از خانواده طلاب جامعه المصطفی زندگی می‌کنند، شعار جامعه المصطفی تشکیل خانواده مبلغ است و همه هدفمان این است که خانواده طلاب جامعه المصطفی به کارهای فرهنگی تبلیغی مشغول بشوند.

معاون فرهنگی جامعه المصطفی بیان کرد: شعار جشنواره طوبی یک شعار قرآنی است که برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری و شرایط منطقه می‌باشد شعار این است اخوت اسلامی، امت واحده، رسالت نبوی که در این شعار تاکید بر محبت و همکاری مسلمانان شده است، گروه‌های افراطی هدفشان تفرقه بین مسلمانان است ما هدفمان از این شعار اتحادبین مسلمانان جهان است.

صالح عنوان کرد: امروز جامعه المصطفی در ۷۰ کشور جهان نمایندگی دارد و ۳۰ هزار فارغ التحصیل خروجی آن است و می‌توانیم بگوییم جامعه المصطفی پیشگام تقریب مذاهب امت اسلامی است.

وی با اشاره به حوزه کاری جشنواره طوبی گفت: جشنواره طوبی ۴ حوزه اصلی دارد که حوزه‌های مهارت‌های تبلیغی، مهارت‌های مدیریتی، مهارت‌های رسانه‌ای و مهارت‌های هنری که در رشته‌های منبر حسینی، روش مناظره و سخنرانی است که در بخش تبلیغ قرار دارد.

معاون فرهنگی جامعه المصطفی تصریح کرد: در بخش رسانه‌ای شامل فیلم، مستند، نشریات، وبلاگ و دوبله است، جشنواره طوبی امسال در ۴ حوزه و ۲۵ رشته فعالیت می‌کند که به دلیل کمبود بودجه تعداد رشته‌هایمان نصف شده است جشواره طوبی علاوه برایران در ۶۰ کشور دنیا به فعالیت می‌پردازد.

صالح اظهار کرد: جشنوراه طوبی به دنبال شناسایی طلاب در حوزه‌های مختلف فرهنگی تبلیغی است و هدفمان از جشنواره شناسایی ملل دنیا با توانمندی‌های یکدیگر است و در تمامی آثار همه مذاهب باید مورد تکریم و احترام واقع بشوند و مقدسات کسی مورد بی‌احترامی واقع نشود و همه آثار باید رنگ و بوی دینی داشته باشد.

وی با اشاره به مهلت ارسال آثار به جشنواره طوبی خاطر نشان کرد: مهلت ارسال آثار از ۲۰ مهر تا ۲۰ آبان است و سعی می‌کنیم تا اختتامیه جشنواره هم دهه فجر برگزار شود، زبان جشنواره هم ۴ زبان فارسی، انگلیسی، عربی و اردو است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول