هک‌شدن فیس‌بوک باعث دردسر دختر جوان شد

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از اعتماد، دختر ۲۰ ساله وقتی رو به روی افسر پلیس نشست، گفت: «فیس بوک را برای راحتی در گوشی تلفن همراهم نصب کردم و عکس های شخصی خود را در آن گذاشتم. طوری برنامه ریزی کرده بودم که فقط دوستانی که من می خواهم بتوانند عکسم را ببینند اما یک هفته قبل فرد ناشناسی به من پیغام داد که توانسته به عکس هایم دسترسی پیدا کند و اگر سه میلیون تومان به او ندهم عکس هایم را منتشر می کند. ابتدا باور نکردم اما او عکس های شخصی ام را برایم فرستاد.»

در ادامه تیمی از ماموران پلیس فتا بررسی ها را آغاز کرده و طی یک قرار صوری متهم را دستگیر کردند.

به نوشته اعتماد، رییس پلیس فتای گیلان به شهروندان توصیه کرد که از انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی خود در اینترنت خودداری کنند و به این نکته توجه داشته باشند، انتشار محتوای خلاف عفت عمومی در فضای مجازی براساس بند ۲ ماده ۶ قانون مجازات اسلامی و ماده ۱۴ قانون جرایم رایانه یی جرم تلقی و قانونگذار برای مرتکبان چنین جرایمی، مجازات جزای نقدی و حبس در نظر گرفته است.

سرهنگ محمدخانی تصریح کرد: افراد زیادی در شبکه های اجتماعی با اهداف خاص از پیش برنامه ریزی شده فعالیت دارند که به دنبال مقاصد مجرمانه مختلفی از جمله هتک حیثیت، اخاذی، کلاهبرداری، جعل هویت، سرقت اطلاعات و ترویج فرهنگ ابتذال غرب هستند که غفلت شهروندان از این موضوع ممکن است کیان خانوادگی و حریم خصوصی آنان را تحت الشعاع قرارداده و از لحاظ روحی و روانی آسیب جدی را به پیکره خانواده وارد سازد.

وی ادامه داد: انتشار این عکس ها راه را برای ارتکاب جرایم از سوی مجرمان سایبری باز می کند و این دسته از تبهکاران با ورود به شبکه های اجتماعی اقدام به هک آن کرده و پس از به دست آوردن عکس های خصوصی اقدام به اخاذی از قربانیان خود می کنند. هموطنان باید توجه داشته باشند که فضای مجازی، فضایی امن برای قرار دادن اطلاعات و عکس های خصوصی نیست و هر فردی می تواند به راحتی به این فضا راه پیدا کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول