شبکه‌های اجتماعی فضای رقابتی در طراحی لباس ایجاد کرده‌اند

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از هنرآنلاین افسانه مدیر امانی، طراح پارچه معتقد است صفحات مد و لباس در شبکه‌های اجتماعی رشد چشمگیری داشته‌اند و تبلیغات در این بخش را پوشش داده‌اند.

او با ابراز خرسندی از گستردگی علاقمندی مردم و مخاطبان به مساله مد و لباس در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: برای من جالب است که شبکه‌های اجتماعی در محیط اینترنت توانسته‌اند بر روی مساله مد و لوازم جانبی این عرصه تا این حد تمرکز کنند.

او در ادامه افزود: تبلیغات آنلاین اغلب طراحان که ایده‌های تازه‌ای را هم معمولا عرضه می‌کنند در این محیط بسیار تاثیرگذار است و باعث افزایش رقابت و شیوع ایده‌های نوین شده است.

این هنرمند تصریح کرد: به نظر من حضور طراحان و علاقه‌مندان به حوزه مد در صفحات مربوط به شبکه‌های اجتماعی بد نیست و توانسته است ابزار تبلیغی را که تا امروز نادیده گرفته شده است، به کار وادارد و ازآن بهره برداری کند.

مدیر امانی اظهار کرد: نه تنها حضور طراحان و مزون‌داران در این محیط بر مشکلات دامن نزده است بلکه سبب شده که رقابت ایجاد شده به کاهش قیمت‌ها و افزایش کیفیت برای مخاطبان بیانجامد.

او با تاکید بر کاهش قیمت‌های بازار به واسطه افزایش رقابت گفت: در تمام دنیا افزایش رقابت باعث کاهش قیمت و بالا رفتن سطح کیفی اجناس می‌شود و این اتفاق در فضای مجازی رخ داده است.

این هنرمند حوزه مد و لباس بیان کرد: مخاطبان در محیط‌های مجازی می‌توانند مستقیما خواسته‌های خود را با طراح در میان بگذارند و درباره نوع لباس و مد مورد نظر خود تعامل داشته و به توافق برسند این امر خود یک مخاطب شناسی خاص است که هم به طراح و هم مخاطب کمک مثبتی می‌کند.

مدیرامانی اضافه کرد: بر خلاف نظر برخی از طراحان که معتقدند این صفحات باعث ایجاد حباب قیمت شده است من معتقدم که صفحات مد و لباس در محیط‌های مجازی باعث ایجاد امکان مقایسه برای کاربر و مخاطب شده است که همین مقایسه به کاهش قیمت‌ها انجامیده است ضمن اینکه سطح کیفی محصولات را افزایش داده است.

او حضور طراحان ایرانی را راهکاری مناسب برای کاهش واردات خواند و گفت: وقتی آثار طراحان داخلی مورد توجه قرار گیرد جایگاه واردات کالا کمرنگ می‌شود و فضایی تازه برای اعتماد به طراح و تولید کننده داخلی ایجاد می‌شود فضایی که امروز به آن نیازمند هستیم.

این هنرمند افزود: وقتی یک طراح در صفحه شخصی خود پیام‌های مخاطبان را دریافت می‌کند علاوه بر دانستن سطح سلیقه مخاطب خود تشویق می‌شود و برای ادامه فعالیت انرژی می‌گیرد لذا نباید جنبه‌های مثبت این فناوری را نادیده بگیریم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول