«در آخرین جلسه کارگروه صحبتی از فیلتر وایبر نبود»

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایسنا، رمضانعلی سبحانی‌فر با بیان اینکه فیلترینگ واتس‌اپ به تصویب اعضای کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه رسیده است، گفت: فیلترینگ این نرم‌افزار از گذشته مطرح بوده و به تصویب اعضای کارگروه رسیده است اما دو شبکه تانگو و وایبر هیچگاه مطرح نشده بودند.

وی افزود: از گذشته صحبت‌هایی در مورد جایگزینی شبکه‌های اجتماعی ملی به جای شبکه‌های خارجی در کارگروه مطرح بوده است و در حال حاضر نیز وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات با کمک دستگاه‌های دیگر در تلاش است تا به زودی چند شبکه اجتماعی را با سرویس و خدمات بهتر و با کارکرد بومی در اختیار مردم بگذارد تا بتواند به جای استفاده از شبکه‌هایی نظیر واتس‌اپ از آن استفاده کند.

عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه تصریح کرد: موضوع دیگری که مطرح بوده است فیلترینگ هوشمندانه است به طوری که بخشی از نرم‌افزارها و شبکه‌های اجتماعی که مغایر با منافع ملی است فیلتر شوند و نه اینکه به صورت کامل از دسترس خارج گردند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: موضوع فرهنگ‌سازی نیز موضوع مهم دیگری است که لازم است دستگاه‌های فرهنگ‌ساز به آن ورود کنند و برای ارتقای سطح فرهنگی و دانش استفاده‌کنندگان از شبکه‌های اجتماعی اقدامات جدی انجام دهند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول