معتقد هستیم که باید از فناوری‌های جدید استفاده کنیم

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای در شصت و نهمین نشست با خبرنگاران درباره نامه خود به وزیر ارتباطات درخصوص محتوای مجرمانه برخی شبکه های اجتماعی گفت: در مورد شبکه های اجتماعی انتظار این است که دستگاه های مسئول تلاش کنند که این شبکه ها وجود داشته باشند و مردم نیز از آنها استفاده خوب ببرند و باید شرایطی فراهم کنند تا موارد خلاف در آنجا نباشد و یا به حداقل برسد. ما اگر از مضرات این شبکه ها جلوگیری نکنیم کشور ضرر می کند.

وی ادامه داد: اواخر سال گذشته و اوایل امسال جلساتی برگزار شد و قرار شد مسئولان مربوطه شرایطی را فراهم کنند تا محتوای مجرمانه شبکه های اجتماعی را بتوان پالایش کرد. ۶ ماه از این موضوع گذشت و قرار بود ظرف سه ماه این کار صورت گیرد. به دستور رئیس قوه قضاییه نامه ای نوشته شد تا ساز و کار این موضوع فراهم شود.

خبرنگاری درباره اقدامات وزارت ارتباطات پس از ارسال نامه دستگاه قضایی مبنی بر ضرب الاجل یک ماهه برای فیلترینگ ابزارهای پیام رسان تلفن همراه پرسید که محسنی اژه ای در این باره گفت: تا جایی که من اطلاع دارم وزارت ارتباطات به طور جدی پیگیر این موضوع است.

خبرنگار دیگری پرسید آیا نامه شما به وزیر ارتباطات در خصوص شبکه های اجتماعی دخالت قوا در موضوعات یکدیگر نیست و این نامه براساس چه قانونی ارسال شده است که سخنگوی دستگاه قضا در پاسخ گفت: این نامه براساس قانون تعیین مصادیق مجرمانه ارسال شده و دخالت قوا در امور یکدیگر نیست.

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به اینکه آیا دلیل اینکه نرم افزارهایی مانند واتس اپ و وایبر در نوبت فیلتر قرار گرفته اند به دلیل این است که درآمد مخابرات کم شده است افزود: اینطور نیست ما معتقد هستیم باید از فناوری های جدید استفاده کنیم اما اگر نرم افزاری خلاف مصلحت نظام مسیر را ادامه بدهد باید روش هایی را برای مهار آن استفاده کرد. هر شبکه ای می تواند باز باشد اما باید از محتوای فاسد آن جلوگیری کنیم البته وزارت ارتباطات گفته است می توانند و امیدواریم این کار انجام شود.

انتهای پیام/.

One comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول