استقرار فضای عملیاتی دشمن در محیط مجازی

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از  مهر، سردار بهروز اثباتی،فرمانده قرارگاه سایبری ستاد کل نیروهای مسلح، ظهر سه شنبه در نشست تخصصی مقابله با تهدیدات فضای سایبری که در دانشکده علوم دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: امروز دشمن بسیاری از فعالیت های خود علیه کشور ما را در قالب محیط مجازی انجام می دهد.

وی بر لزوم آشنایی با اینگونه فعالیت دشمنان و عناصر کلیدی محیط مجازی تاکید کرد و گفت: در این صورت است که می توانیم در برابر هجمه های گسترده فرهنگی دشمنان مقابله کرده و بهترین پاسخ را به آنها بدهیم.

سردار اثباتی سایبر را به عنوان علم زندگی امروز عنوان کرد و افزود: بیشتر تهدیدات دشمنان در حوزه فرهنگ از طریق سایبر انجام می شود.

وی همچنین اظهار داشت: محیط فرهنگی امروز کاملا با سایبر در ارتباط است و دشمن نیز با استفاده از همین مسئله اقدامات مختلفی را برای آسیب زدن به کشور ما انجام می دهد.

فرمانده سایبری ستاد کل نیروهای مسلح کشور همچنین با بیان اینکه سایبر محیط زندگی مطلق است و نمی توان از آن جدا بود، تصریح کرد: آمرکایی ها سایبر را به عنوان عرصه نبرد جهانی برای خود تعریف کرده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: حمله به کشور ما در سال ۵۹ با هدف از بین بردن دین صورت گرفت و همین امروز نیز دشمنان با همان هدف علیه کشور ما اقدام می کنند.

اثباتی با بیان اینکه دشمنان می خواهند انسان کامل را به انسان سایبری تبدیل کنند، اظهار داشت: جنگ ما با آنها بر سر این موضوع است و البته آنها در این راه به هر اقدامی دست خواهند زد.

وی یادآور شد: در حال حاضر درآمد خالص سالیانه گوگل ۴۶۰ میلیون دلار بوده، در حالیکه بودجه سالیانه کشور ما نزدیک به ۸۰ میلیون دلار است.

فرمانده سایبری ستاد کل نیروهای مسلح کشور خاطر نشان کرد: امروز شاهد هستیم که فرمانده سایبری در آمریکا به اندازه فرمانده ارتش رشد می کند که این اهمیت موضوع را به خوبی نشان می دهد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول