اظهارات یک کارشناس درباره شبکه‌های اجتماعی وطنی

به گزارش«وبلاگ نیوز» سیامک غنیمتی‌فرد در گفتگو با ایتنا، با اشاره به این‌که افرادی که قصد سوء استفاده از شبکه‌های اجتماعی را دارند می‌توانند از نمونه‌های داخلی این شبکه‌ها نیز استفاده سوء کنند، اظهار کرد: مشکلاتی از قبیل وجود مفاسد اجتماعی، مشکلات اخلاقی و امنیتی هم در شبکه‌های اجتماعی داخلی و هم خارجی وجود دارد.

وی با بیان این‌که در هر صورت ایجاد شبکه‌های اجتماعی داخلی برای انجام فعالیت‌های تخصصی و عمومی امری مفید برای کشور است، خاطر نشان کرد: اما به وجود آمدن این شبکه‌ها نباید دلیلی شود که مردم ایران را از ارتباطات بین‌المللی و جهانی محروم کنیم.

این کارشناس درباره‌ی تمایل نداشتن کاربران به استفاده از فضای شبکه‌های اجتماعی داخلی تصریح کرد: دلیل کم اقبالی شبکه‌های اجتماعی داخل کشور این است که تولید محتوا در این شبکه‌ها کم است.

وی ادامه داد: لازم است محتوای جالب اعم از مطالب خواندنی و چند رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی داخلی بیشتر شود تا بتواند کاربران بیشتری را به خود جذب کند، زیرا یکی از دلایل مورد استقبال قرار گرفتن شبکه‌های اجتماعی بین‌المللی که توانسته‌اند میلیون‌ها و میلیارد‌ها کاربر اینترنت را به خود جذب کنند، این است که تولید محتوای بالایی دارند.

او همچنین درباره‌ امنیت شبکه‌های اجتماعی در دنیای فضای مجازی گفت: از نظر امنیتی شبکه‌های اجتماعی داخلی و خارجی در یک سطح هستند و در هر صورت هکرها می‌توانند به آنها دسترسی داشته باشند.

غنیمتی‌فرد با اشاره به این‌که در حال حاضر توان هکرهای داخل کشور برای دستیابی به اطلاعات سایت‌های داخلی و خارجی بسیار افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: مشکل امنیت فضای مجازی مشکل تمام کشور‌هاست که نمی‌توان آن را به طور کامل حل کرد، اما کاربران خود می‌توانند با استفاده از روش‌هایی تا حدود امنیت اطلاعات خود را حفظ کنند.

این متخصص حوزه IT همچنین خاطر نشان کرد: در حال حاضر سایت یوتیوب در رنکینگ الکسا از جمله سایت‌های پربازدید در ایران است در حالی که این سایت فیلتر است و این نشان می‌دهد که گاهی فیلترینگ نیز نمی‌تواند از دسترسی داخلی به برخی شبکه‌ها جلوگیری کند.

غنیمتی‌فرد در این باره تصریح کرد: علاوه بر آن باید توجه داشت که سایت‌های معروف برای تصاویر و مطالب مستهجن خود فیلتر‌هایی را اعمال می‌کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول