با «میکروبلاگ‌ها» هنوز آشنایی کاملی نداریم

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، محمدرضا رستمی با اشاره به طرح آماده سازی جوانان برای کسب و کار در فضای مجازی گفت: قرار است ۳۱ هزار جوان تحت پوشش این طرح قرار گیرند. توانمند سازی جوانان برای کسب و کارهای اینترنتی یکی از برنامه‌های اصلی پیش روی ماست.

وی ادامه داد: با ورود به مسئله فضای مجازی سعی داریم با پتانسیلی که در این حوزه وجود دارد، بهترین استفاده را در جهت منافع عمومی و ملی داشته باشیم. با توجه به اقبال عمومی نسبت به استفاده از ابزار فضای مجازی، این فضا را به چشم فرصت می‌بینیم.

وی افزود: در حال حاضر هر کشوری از فضای مجازی برای توسعه فرهنگی خود در جهان استفاده می‌کند و ما هم نمی توانیم از استفاده از آن چشم پوشی کنیم و این به منزله یک فرصت مناسب برای توسعه فرهنگ ایرانی و اسلامی است.

رستمی در خصوص اهداف کمیته تخصصی فضای مجازی اظهار داشت: تقویت زبان فارسی در فضای مجازی در حالی که کمتر از یک درصد از اطلاعات آن به زبان فارسی است، تنظیم سواد رسانه ای برای جوانان، انتشار محتوای ایرانی و اسلامی در ابعاد مختلف، توسعه ارتباطات جهانی جوانان در فضای مجازی، توسعه شبکه های مجازی اجتماعی جوانان، مشارکت اجتماعی جوانان در کمپین‌های آنلاین با اهداف بومی ملی جهانی، تبیین و تنظیم برنامه ها و اقدامات دستگاه های دولتی و عمومی در موضوع جوانان در فضای مجازی، بازی های رایانه ای و تولید نرم افزار های مناسب از این دست که متناسب با فرهنگ و مدیریت ایرانی اسلامی باشد، اشتغال جوانان و ایجاد کسب و کار در فضای مجازی و مشارکت جوانان در راستای تولید محتوا از جمله اهداف تشکیل کمیته فضای مجازی ذیل ستاد ملی ساماندهی امور جوانان است.

رئیس کمیته فضای مجازی تصریح کرد: بعضی از امکانات در دنیای مجازی هستند که بسیاری از ما هنوز آشنایی کاملی با آن نداریم، مثل میکرو وبلاگ ها؛ همین باعث می شود که به چشم ابزار منفی به آن نگاه کنیم و به فواید آن بی توجه هستیم و به سمت آگاه سازی جامعه و سیاستگذاران حرکت نمی کنیم. برای همین است که بسیاری از ما نمی دانیم از این ابزار در جهت منافع ملی و مصالح عمومی می توان بهره برداری کرد. فیلتر کردن و محدود کردن پاسخ دنیای مجازی نیست، بلکه باید آن را مصون کنیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول