ورود «همیاران سایبری» برای دریافت گزارش‌های مردمی

به گزارش «وبلاگ نیوز»، سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس فتا در گفت‌وگو با خراسان ضمن اعلام خبر راه‌اندازی سایت «همیاران پلیس سایبری» افزود: کسانی که اطلاعاتی در حوزه فضای مجازی دارند و می توانند به پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات برای مبارزه با آسیب ها و جرایم نوین اینترنتی کمک کنند، عضو سایت «همیاران سایبری» می شوند.

سردار هادیانفر اضافه کرد: به زودی این سایت در کشور راه اندازی می شود و آحاد مردم و به ویژه دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، اساتید دانشگاه ها و دیگر اقشار در حوزه های پیشگیری و فنی و همچنین کشف سایت های ضد اخلاقی و امنیتی موجود در سامانه ها فعالیت می کنند.

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی کشور هفته ناجا را فرصت مناسبی برای ارائه عملکرد نیرو به مردم عنوان کرد و گفت: هیچ توفیقی در عرصه احساس امنیت در کشور حاصل نمی شود مگر آن که شهروندان در تحقق ماموریت های پلیس مشارکت کنند.

وی با تاکید بر تلاش پلیس فتا برای ارتقای امنیت در فضای مجازی تصریح کرد: نیل به این چشم انداز تنها با همراهی مردم و محافظت از حقوق شهروندی امکان پذیر است.

سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم در راستای ماموریت های نیروی انتظامی پلیس فتا را به امکانات روز و روش های مدرن علمی مجهز کنیم.

این مقام انتظامی افزود: رشد سریع فناوری، شکل ارتباط و زندگی افراد را دگرگون کرده است و باید از این فرصت ها بهترین بهره را ببریم اما این موضوع ضمن ایجاد فرصت ها، تهدیدات و آسیب های اجتماعی را نیز به جامعه امروز تحمیل کرده است که جرایم نوین سایبری محصول فناوری های جدید ارتباطی است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور، بهره گیری از افسران متخصص و تجهیزات روز دنیا را برای پایش و رصد مستمر فضای مجازی از افتخارات پلیس فتا دانست و گفت: امروز با اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و مبارزه با جرایم اینترنتی، محیطی فراهم شده است، تا شهروندان در امنیت کامل بتوانند در مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت کنند.

بر این اساس، سردار هادیانفر در ادامه اولویت پلیس فتا را شرح داد و گفت: اولویت پلیس فتا، پیشگیری از وقوع جرم است که در این رابطه با اطلاع رسانی جرایم نوین اینترنتی، آموزش همگانی و حضور افسران زبده در مدارس، مساجد و همچنین ارائه هشدارهای آموزشی در رسانه ها، شهروندان نسبت به بسیاری از ترفندهای مجرمان آگاهی پیدا کرده اند. ضمن این که ماموران پلیس فتا همواره در حال رصدهای اینترنتی هستند و به محض مشاهده جرمی بلافاصله اقدامات پلیسی و امنیتی را برای مبارزه با آن جرم آغاز می کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول