آمادگی وزارت ارتباطات برای ارائه خدمات به وبلاگ‌های قرآنی

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از فارس، آیین اختتامیه و تجلیل از برترین‌های رشته وبلاگ‌نویسی طرح «قرآن کتاب زندگی» با حضور نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات و رئیس شورای فناوری اطلاعات و محمد‌حسین محمدزاده مدیر رادیو قرآن برگزار شد.

در این مراسم محمدزاده، گسترش فعالیت‌های قرآنی در فضای مجازی را یکی از مأموریت‌های مهم رادیو قرآن دانست و گفت: همانطور که پیامبران الهی پیام‌رسانی را از لسان اقوام و گروه‌های صورت می‌دادند اکنون هم نیاز است تا با استفاده از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ قرآن بهره برد.

جهانگرد معاون وزیر ارتباطات سخنران دیگر این مراسم بود که با اشاره به ضرورت تدبر در قرآن برای فهم آیات الهی گفت: هنگامی که قرآن کریم را باز می‌کنیم گویا این آیات تازه نازل شده و هر آنچه ما به آن نیاز داریم در قرآن بیان شده است. البته برای اینکه بتوانیم پیام قرآن را به خوبی بفهمیم باید در آن تدبر کنیم.

وی با اشاره به ضرورت انتقال پیام قرآن در قالب‌های جدید گفت: ما وظیفه داریم پیام الهی را به زبان و قالب جدید درآوریم تا مفاهیم آیات الهی به نسل جدید منتقل شود، من همین جا اعلام می‌کنم که ما آمادگی داریم تا هر امکاناتی را برای گسترش فرهنگ ناب قرآنی در اختیار شما بگذاریم، همچنین برای وبلاگ‌های برتر قرآنی محیط خاص و دسترسی رایگان ایجاد می‌کنیم.

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه باید همه شهروندان ایرانی روخوانی قرآن کریم را بدانند، گفت: باید کاری کنیم که هر شهروند ایرانی حداقل روخوانی قرآن را بلد باشد و ما آمادگی داریم تا با همکاری هم تلاوت‌ها و برنامه‌های مختلف آموزشی را در قالب‌های مختلف تنظیم و به عموم مردم ارائه کنیم.

وی با اشاره به یکی از طرح‌های کشور ایرلند گفت: در سفری که چندی پیش به ایرلند داشتم با صحنه جالبی مواجه شدم، دانش‌آموزان آنجا در اوقات فراغت مدام مشغول بازی با تلفن همراه و رد و بدل کردن پیامک بودند، این موضوع را از مسئولان جویا شدم و آنها در پاسخ به من گفتند: ما از ظرفیت تلفن همراه و نرم‌افزارهای آن برای آموزش بچه‌ها استفاده می‌کنیم و برخی از نکات درسی را به صورت پیامکی برای آنها می‌فرستیم. لازم است ما هم از امکانات و نرم‌افزارهای مختلف در حوزه فضای مجازی برای آموزش قرآن کریم به نوجوانان و یا حتی عموم مردم استفاده کنیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول