سبقت گوگل و فیس‌بوک از NSA در جاسوسی

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از فارس، «فرد فلیتز» تحلیلگر اسبق سازمان سیا در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی راشاتو‌دی گفت: ان‌اس‌ای با احتیاط و در چهارچوب قانون از کاربران اینترنتی جاسوسی می‌کند این درحالیست که گوگل و فیس‌بوک حجم عظیمی از اطلاعات کاربران را جمع‌آوری می‌کند.

فلیتز ادامه داد خطر اصلی برای حریم خصوصی کاربران اینترنتی گوگل و یا مایکروسافت و آمازون است که اطلاعات هزاران کاربر را جمع‌آوری می‌کنند و هیچ قانونی برای محدود کردن آن‌ها وجود ندارد.

به عقیده این تحلیلگر ان‌اس‌ای این شرکت‌ها اهداف خودشان را از جمع‌آوری اطلاعات دنبال می‌کنند و «تفاوت عمده‌ای بین اطلاعات جمع‌آوری شده گوگل و فیس بوک با اطلاعات سازمان جاسوسی آمریکا وجود دارد. آن‌چه گوگل و فیس‌بوک انجام می‌دهند جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران است.

فلیتز ادامه داد بقیه کشورها باید برای خود بسته نرم‌افزاری تعریف کنند که به وسیله آن شرکت‌های آمریکایی حذف شده و شرکت‌های بومی را جایگزین نمایند.

به گفته‌ی یکی از کاریکاتوریست‌های آمریکایی، شرکت‌های گوگل، اپل و دیگر غول‌های مهم در آمریکا سال‌ها داوطلبانه اطلاعات کاربران اعم از آمریکایی و غیر آمریکایی را از سراسر جهان جمع‌اوری و در اختیار سازمان جاسوسی آمریکا قرار می‌دادند.

این درحالیست که این شرکت‌ها اکنون سعی دارند خویش را بی‌تقصیر و مدافع حریم خصوصی کاربران خویش نشان دهند. به عقیده این کاریکاتوریست آمریکایی «تد رال» گوگل و ان‌اس‌ای به حریم خصوصی کلیه کاربران تجاوز کرده اند.

«تمام کاربران اینترنتی درسراسر جهان باید به یاد داشته باشند سازمان جاسوسی آمریکا با ر‌هگیری، ذخیره، خواندن و طبقه‌بندی کلیه اطلاعات و فعالیت‌های کاربران اینترنتی را در این فضا زیر نظر دارد».

سال ۲۰۱۳، «ادوارد اسنودن» از کارمندان اسبق سازمان جاسوسی آمریکا (ان‌اس‌ای) با افشای مدارکی از جاسوسی این سازمان از کلیه کاربران اینترنتی پرده برداشت.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول