«به جای هیاهو درباره سرعت اینترنت به فکر اینترنت ملی باشیم»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از رسا، آیت الله ابراهیم امینی، امام جمعه قم در نشست هم‌اندیشی مبلغان نخبه، فضای مجازی، تهدیدها و فرصت‌ها که پیش از ظهر امروز در سالن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم برگزار شد با توجه به اهمیت شناسایی تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی در کشور گفت: برای استفاده از فضای مجازی و تأثیرگذاری بر کاربران اینترنت نخست باید فضای مجازی را بشناسیم و در راستای جذب کاربران برنامه‌های جذاب دینی تولید کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به حجم فزاینده سایت‌های غیردینی در اینترنت گفت: به طور یقین مسؤولان سایت‌های غیردینی به‌ویژه فاسد به دنبال تغییر هویت دینی و فرهنگ اجتماعی کاربران هستند ازاین‌رو در قالب جذابیت‌های غیرمشروع، مفاهیم و تکنولوژی جدید برای جوامع هدف به‌ویژه ایران برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی فضای مجازی را دارای دو ویژگی مفید و فاسد دانست و تأکید کرد: امروزه بسیاری از فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی از اینترنت استفاده می‌کنند و استفاده از فضای مجازی جزئی از زندگی مردم شده است اما در کنار فواید، معایب زیادی نیز برای برخی از جامعه وجود دارد که باید مدیریت شود.

آیت الله امینی با انتقاد از سخنان برخی از مسؤولان درباره اینترنت تصریح کرد: کسی با اساس اینترنت مخالف نیست بنابراین به جای هیاهو برای افزایش سرعت اینترنت و برخی مسائل به فکر اینترنت ملی و پاک باشید چنان که رهبر معظم انقلاب نیز درباره مدیریت اینترنت دغدغه دارند.

وی افزود: برخی به ضررها و آسیب‌های اینترنت توجهی ندارند یا بی‌اطلاع هستند؛ برخی نیز کاری انجام نمی‌دهند یا نمی‌توانند انجام بدهند و برنامه‌هایی که تا به حال نیز انجام گرفته است احتیاج به کارشناسی و سنجش معیب و نواقص دارد تا مناسب با نیاز کاربران به‌ویژه جوانان برنامه‌ریزی صورت بگیرد.

امام جمعه قم در ادامه با تبریک عید سعید غدیر یادآور شد: پیامبراکرم(ص)، قرآن و اهل بیت(ع) را به عنوان دو ثقل ارزشمند معرفی کرده فرمودند: «اگر به این دو تمسک بجوئید گمراه نخواهید شد» و برای رهبری امت اسلام، حضرت علی(ع) را به عنوان جانشین انتخاب کردند.

آیت الله امینی با توجه به مشکلات جهان اسلام اضافه کرد: معرفی امیرمؤمنان علی(ع) به عنوان منبع علمی اختصاص به شیعه ندارد بلکه اهل سنت نیز می‌توانند حضرت را در وجوه مختلف الگو قرار دهند و از دریای بیکران معارف حضرت علی(ع) بهره ببرند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول