این پنج نکته اساسی در خصوص امنیت را هرگز فراموش نکنید

به گزارش«وبلاگ نیوز»  به نقل ازتابناک، وقتی سخن از نا‌امنی فضای وب می‌شود، معمولا اذهان به سرعت به سمت بد‌افزار‌ها و هکر‌ها می‌رود؛ اما این تنها مواردی نیست که به لحاظ امنیتی در فضای آنلاین با آن روبه‌رو هستید. این روز‌ها امنیت در شبکه‌های اجتماعی دسکتاپ و موبایل بیش از هر مورد دیگری باید دغدغه شما را تشکیل دهد.

تقریبا همه از کارکرد‌ها و ضرورت نرم‌افزارهای امنیتی و فایروال‌ها باخبرند؛ اما استفاده از این ابزار‌ها به هیچ وجه اطمینانی از اینکه شما قربانی حملات سایبری نباشید، نیست. بخش اعظمی از امنیت شما در فضای آنلاین به نحوه رفتار و کارآیی شما باز‌می‌گردد.

ما در اینجا پنج نکته اساسی برای شما داریم که هرگز در فضای نت نباید آن‌ها را از یاد ببرید.

این پنج نکته اساسی در خصوص امنیت را هرگز فراموش نکنید

۱ ـ سیاست‌های شرکت‌ها و شبکه‌های اجتماعی در حال تغییر است
آنچه به نام سیاست‌های مربوط به حریم خصوصی یا Privacy Policy شناخته می‌شود، مجموعه سیاست‌های شرکت‌ها یا شبکه‌های خصوصی در این مورد است که اساسا حریم خصوصی چیست و چه اطلاعاتی را شامل می‌شود. نکته اساسی ‌اینجاست که شاید آنچه امروز بخشی از حریم خصوصی است، ‌فردا در این حوزه نباشد. اگر یک ابزار یا وب‌سایت سیاست‌های خود در این زمینه را تغییر دهد، معمولا این شرکت‌ها و شبکه‌ها نیز این سیاست‌ها را ‌مرتب تغییر می‌دهند.

۲ ـ درک نحوه عملکرد شبکه‌های اجتماعی ضروری است
پیش از آنکه مطلبی ‌در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده و به اشتراک بگذارید، قدری درباره نحوه عملکرد این شبکه اجتماعی تفحص کنید. بسیاری از ما اطمینان بیش از حدی به برخی شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای آن‌ها می‌کنیم، بدون آنکه از ماهیت این خدمات اطلاعات کافی داشته باشیم.

فهرست دوستان در فیس‌بوک نمونه بارزی از این مسأله است. در بسیاری از موارد موضوعات و مطالبی در شبکه‌های اجتماعی قرار می‌دهیم، بدون توجه به اینکه حریم خصوصی خود و بسیاری دیگر از دوستان را خدشه‌دار ‌کند. نکته بسیار اساسی ‌اینجاست که در بیشتر اوقات شما این اطلاعات را تنها با دوستان خود به اشتراک نمی‌گذارید، بلکه عملا با شرکت‌هایی که به فیس‌بوک پول می‌دهند تا محتویات پروفایل شما را داشته باشند نیز به اشتراک می‌گذارید.

۳– در خصوص مطالبی که در سطح نت به اشتراک می‌گذارید، حساس باشید
شاید این موضوع پیش پا افتاده باشد؛ اما شما هیچ‌گاه نمی‌توانید‌ ۱۰۰ درصد از اطلاعات شخصی که در فضای نت از خود منتشر می‌کنید، مراقبت کنید، به ویژه رفتارهایی نظیر خرید‌های آنلاین و یا نصب یک App که می‌تواند اطلاعات حساسی شخص شما را درز دهد.

همواره در زمانی که در فضای آنلاین با شخصی ارتباط برقرار می‌کنید، از این موضوع ‌مطمئن شوید‌ با چه کسی، چه چیزی را و به چه روشی به اشتراک می‌گذارید. در نتیجه می‌توانید به خوبی تصمیم بگیرید‌ در مقابل این فرد ‌چه شخصیتی‌ از خود بروز دهید.

۴ ـ از قابلیت Two Step Verification استفاده کنید
هیچ ضرری ندارد ‌یک مرحله دیگر به امنیت خود بیفزایید، به ویژه هنگامی که با اطلاعات شخصی خود سر و کار دارید. قابلیت Two Step Verification قابلیتی است که در بیشتر شبکه‌های اجتماعی و سرویس‌های ایمیل شبیه به جی‌میل وجود دارد و صرف‌نظر از گذرواژه شما، در‌خواست یک مرحله دیگر از اطلاعات ـ نظیر شماره تلفن یا کد امنیتی ـ را برای ورود به حساب کاربری می‌کند. این قابلیت احتمال هک شدن حساب کاربری شما را به شدت کاهش می‌دهد.

۵ ـ مراقب نحوه عمل دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی باشید
سرانجام اینکه امنیت شما تنها مربوط به خود شما نیست. گاهی دوستان شما در شبکه‌های اجتماعی ‌مطالبی منتشر می‌کنند که مستقیم یا غیر‌مستقیم اطلاعات شخصی شما را در بر گرفته و آن‌ها را منتشر می‌کند. در نتیجه همواره مراقب مطالب به اشتراک گذاشته شده از سوی دوستان خود نیز باشید.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول