هزینه ثبت نام در «فیس‌بوکِ پولدار‌ها» فقط ۹۰۰۰ دلار

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از روزنامه گاردین، پیش از این، عضویت در «لیگ»، یعنی همان سایت آشنایی زوج‌های «موفق» تنها از طریق دعوت دیگر اعضا میسر بود، و امروز نوعی «فیس‌بوک» مخصوصِ این طبقه اجتماعی با هدف قرار دادن «افرادی که پولشان از وقتشان بیشتر است» به راه افتاده است.

مجله «پی‌سی مگزین» هم در گزارشی درباره روایت لوکسِ فیس‌بوک می‌نویسد، واقعاً ناراحت نمی‌شوید وقتی نمی‌توانید به راحتی با دوستانتان درباره شبی که در جزیره اسپانیایی «ایبیزا» خوش گذراندید حرف بزنید یا هوس ‌می‌کنید از اشتباه پیشکارتان شکایت کنید که مدل نامناسبی از مجموعه ساعت‌های «رولکس» شما را در چمدان سفرتان گذاشته بود؟ در چنین اوصافی خیل دوستان فیس‌بوکی خاصی را می‌طلبید که مدام ننالند که «کمک کنید که وضعم خراب است!»

«پی‌سی مگزین» مژده می‌دهد که نگرانی‌ها به پایان رسیده و سایت «نِتروپولیتن» افتتاح شده، سایتی که به شمای پولدار کمک می‌کند این «۹۹ درصدی‌ها» را نادیده بگیرید. هزینه‌اش ۹۰۰۰ دلار ناقابل در سال.

نِتروپولیتن شبکه‌ اجتماعی جدیدی است که در تعریف خودش اعلام کرده «باشگاهی اینترنتی برای افرادی است که پولشان از وقتشان بیشتر است». این سایت ۲۴ مهر ماه شروع به کار کرد و دست‌اندرکارانش اصرار دارند که کارشان شوخی نیست.

مبلغ ۹۰۰۰ دلار شامل ۶۰۰۰ دلار هزینه ثبت نام به علاوه ۳۰۰۰ دلار حق عضویت سالیانه است. برای عضویت در نِتروپولیتن باید ۲۱ سالتان تمام شده باشد.

با ثبت نام در این سایت خواهید توانست با دیگر هم‌ترازانِ خود گرم بگیرید و به راحتی آنها را در یک جا پیدا کنید.

به ظاهر مسئولان سایت نِتروپولیتن بسیار مواظب هستند که اطلاعات مربوط به اعضای این شبکه اجتماعی به بیرون درز نکند.

این مجموعه در بیانیه‌ای تصریح کرده که «یک بار دیگر قاطعانه تأکید می‌کنیم که پاسداری از حریم شخصی اعضا برای ما بسیار اهمیت دارد. می‌توانیم به ذکر این نکته بسنده کنیم که با راه‌اندازی سایت چند صد عضو به ما پیوستند، ما هرگز تعداد دقیق اعضای باشگاه را اعلام نخواهیم کرد. از آن مهم‌تر نیز، هیچ‌گاه هویت هیچکدام از اعضای خود را منتشر نکرده و یا تأیید نخواهیم کرد.»

اما پرداخت مبلغ ۹۰۰۰ چه مزایایی را در اختیار اعضا قرار خواهد داد؟ تصاویر گرفته شده از صفحه‌های این سایت نشان می‌دهند که کاربران «نِتروپولیتن» در صفحه خود، از جمله، به این گزینه‌ها دسترسی دارند: فعالیت‌ها، صفحه کاربری، اعلان‌ها، پیغام‌ها، موقعیت مکانی به علاوه فهرست دوستان و دنبال‌کنندگان. یک جدول مخصوص به‌روز‌گردانی نیز به شما اجازه می‌دهد به دوستانتان بگویید «کجا هستید و مشغول چه کاری.» علاوه بر این موارد کاربران فضایی نیز برای ذخیره‌سازی در «کلاود» خواهند داشت.

دیگر اینکه در محیط نِتروپولیتن هیچ آگهی تبلیغاتی وجود ندارد. اعضا می‌توانند در بخش نیازمندی‌ها آگهی بگذارند، اما سایت فوق تعهد کرده که «هرگز» تبلیغات اشخاص ثالث را منتشر نکند یا کالای خاصی را تبلیغ نکند. مزایا به همین جا ختم می‌شوند.

در بخش دیگری از بیانیه شرکت مالک «نِتروپولیتن» آمده که «لطفاً توجه داشته باشید که نتروپولیتن یک سایت خدمات ویژه مهمانداری نیست، همکاران ما در بخش اعضا نمی‌توانند برای شما هواپیما اجاره کنند، یا برایتان در یک نمایشِ برادوِی – که کلیه بلیط‌هایش به فروش رفته – صندلی خالی پیدا کنند. کار همکاران ما تنها کمک به اعضا برای پیدا کردن راه در این باشگاه اجتماعی است.»

سایت نتروپولیتن نتیجه کار «جیمز توچی-پیترز»، موسیقیدان، است که به گفته خودش در پی ساخت محیطی بوده «که بتوان در آن بدون برانگیختن واکنش منفی دیگران درباره موضوعات فاخر در زندگی صحبت کرد.»

روزنامه «لُس آنجلس تایمز» نیز در مطلبی به بهانه به راه‌اندازی «نِتروپولیتن» با «میشل لالس»، متخصص سیستم‌های پیام‌رسان،گفت‌وگو کرده، به گفته این کارشناس: «جیمز توچی-پیترز [خالق نتروپولیتن] و چند نفر دیگر گفته‌اند که احساس کرده‌اند که به دلیل صحبت درباره موضو‌عات بخصوصی در دیگر شبکه‌های اجتماعی مورد قضاوت کاربران قرار گرفته‌اند که انگاری هدفشان از طرح چنان موضوعاتی فخر فروشی و خودنمایی بوده، به همین دلیل است که نتروپولیتن با این هدف طراحی شده که جایی باشد که درباره آخرین مسافرتتان به اروپا یا ماشین جدیدتان صحبت کنید و نگران واکنش منفی دیگران هم نباشید.»

مجله «پی سی مگزین» در نهایت می‌نویسد: در عین حال باید به یاد داشت که این شبکه اجتماعی نخستین شبکه ثروتمندان در فضای مجازی نیست. در سال ۲۰۰۸ نیز «سوشیال ۱۰۰۰» با هدفی مشابه آغاز به کار کرد و برنامه کاربردی -اَپ- «من پولدارم» [I Am Rich] هم که در زمان خودش سر و صدای زیادی کرد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول