شورای فناوری اطلاعات دستاوردی برای حل مشکلات فضای مجازی نداشته است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، حجت الاسلام نصر الله پژمانفر در رابطه  با کلیات طرح ادغام شورای فناوری اطلاعات و فضای مجازی اظهار کرد:با توجه به مشکلات حوزه  فضای مجازی شورای عالی فناوری اطلاعات در سال ۸۲ تشکیل شد اما با توجه به مشکلات این بخش در سال ۹۰شورای عالی فضای مجازی با ریاست رئیس جمهور تشکیل شد.

وی  افزود: متاسفانه شورای عالی فناوری اطلاعات نتوانست نتایج قابل قبولی برای حل مشکلات فضای مجازی به دست آورد و مسائل این حوزه را مدیریت کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: اگر شورای عالی فناوری اطلاعات می توانست عملکرد مناسبی درحوزه فضای مجازی  ارائه می داد بطور قطع نیاز به تشکیل شورای عالی فضای مجازی نبود به همین منظور کلیات طرح ادغام شورای فناوری اطلاعات و فضای مجازی مطرح شد.

وی به دلایل ادغام این دو شورا اشاره کرد و گفت: تداخل وظایف شورای فناوری اطلاعات و فضای مجازی سبب شد تا مسئله ادغام این دو شورا در مجلس پیشنهاد شود و کلیات طرح نیز از سوی نمایندگان خانه ملت رای اورد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به مشکلات موجود در فضای مجازی کشورضروری است که چنین شورایی در کشور فعال باشد وبه بررسی مشکلات این حوزه با جدیت بپردازند.

پژمانفر با اشاره به این مطلب که شورای عالی فناوری اطلاعات دارای ۶وظیفه وشورای عالی مجازی دارای ۲۶ وظیفه است، خاطر نشان کرد: اعضای حقیقی که عضو شورای فناوری و اطلاعات و شورای عالی فضای مجازی هستند نسبت به اختیارات و وظایف خود از حیث فنی و محتوایی اشراف کامل دارند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول