پروژه تحقیقاتی توییتر برای درک نحوه رفتار کاربران

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از دنیای اقتصاد، شبکه اجتماعی توییتر قصد دارد همکاری تحقیقاتی پنج ساله ای را با موسسه فناوری ماساچوست (MIT) آغاز کند.

بر این اساس قرار است توییتر ۱۰ میلیون دلار در اختیار این موسسه قرار دهد.

به گزارش رایورز، توییتر که مکانی برای تبادل افکار، تصاویر و ویدئو با دیگران است، می خواهد بداند کاربران چگونه این شبکه را به کار می گیرند و چطور به وسیله آن به خواسته ها و اهداف خویش می رسند.

دست اندرکاران توییتر همچنین امیدوارند نحوه انتشار پیام ها در اینترنت را دریابند و خاستگاه افکار و شایعات در فضای مجازی را شناسایی کنند.  پژوهشگران ام آی تی مقادیر انبوه داده های به دست آمده از محتویات توییتر و دیگر رسانه های اجتماعی را تجزیه و تحلیل خواهند کرد.

این یافته ها کار را برای تولید ابزارهای جدید اجتماعی که می تواند مورد استفاده خبرنگاران، سیاستمداران و پژوهشگران برای پوشش اخبار جدید باشد، تسهیل می کند.  توییتر همیشه مشتاق بوده نحوه عملکرد کاربران را درک کند. این شبکه قبلا در برنامه خود موسوم به Twitter Data Grants مبالغی را به نهادهای دانشگاهی اختصاص داده بود ولی همکاری اخیر این شبکه با ام آی تی از اهمیت و اعتبار بیشتری برخوردار است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول