لطفا اخبار مجهول کپی نکنید!

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایران اسلامی، مجید ابهری، جامعه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، در خصوص نقش شبکه های اجتماعی در هدایت افکار عمومی به صورت صحیح و غلط، اظهار کرد: در غیبت واقعیت، شایعه تولد می یابد و به وسیله دو گروه تقویت و بزرگ می شود. گروه اول دشمنان و کسانی هستند که قصد ایجاد اضطراب اجتماعی و تضعیف امنیت ملی را دارند و گروه دوم افرادی هستند که بدون دشمنی و شاید از روی حسن نیت به تکثیر و انتقال اخبار می پردازند، که در این بین خبرها شایعات و دروغ های پرداخته شده نیز منتقل می شود.

این جامعه شناس تصریح کرد: در این میان شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، توییتر، وایبر و اینستاگرام، به ابزاری برای هرچه بزرگتر کردن حوادث شد و حتی کار به جایی رسید که موضوع اسیدپاشی در اصفهان به یک مسئله کشوری تبدیل شد. در این میان کمرنگ بودن اطلاع رسانی و فقدان انسجام در هدایت افکار عمومی باعث شد میانداران مغرض، افراد دارای حسن نیت را نیز به دنبال خود بکشند.

وی بیان کرد: هیچ مسلمان و حتی کسانی که باورهای دینی ندارند، دست به چنین اقدام وحشیانه ای نمی زند. سخنان امام جمعه اصفهان و سایر مقامات دینی و مسئولان کشور در محکومیت این حادثه غم انگیز نشان دهنده عدم دخالت جریان های مذهبی در این حوادث می باشند، متأسفانه شوخی های بسیار زشت و آزاردهنده تعدادی از افراد لاابالی در شهرهای دیگر باعث ایجاد وحشت بین زنان و خانواده ها شده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول