تغییرات سرویس‌دهنده‌های وبلاگی در پاییز

به گزارش «وبلاگ نیوز»،‌ سرویس‌دهنده‌های وبلاگی با بروزرسانی سیستم‌های خود امکانات چدیدی را برای کاربران خود فراهم کردند.

وردپرس فارسی ۴٫۰ نگارش استاد «حسن ناهید»

وردپرس فارسی ۴٫۰ منتشر شد.

این نگارش از وردپرس فارسی مزیّن به نام استاد گرانقدر موسیقی ایران، «حسن ناهید» است.

از تغییرات مهم اعمال شده در این نگارش می‌توان به استفاده از تازه‌ترین نگارش افزونه‌ی وردپرس فارسی (wp-jalali)،‌ مدیریت رسانه‌ها با شکل و شمایلی بهبودیافته، جاسازی راحت‌تر پرونده‌های ویدیویی در نوشته‌ها،‌ بهبود در جاسازی URLهای بیرونی،‌ تمرکز بر محتوا در بخش نگارش مطالب و بهبود بخش جستجوی افزونه‌ها اشاره کرد.

کاربران می‌توانند نگارش جدید وردپرس فارسی را از این بخش دریافت٬ یا به‌صورت خودکار از بخش مدیریت سایت خود٬ به‌روز نمایید.

پشتیبان‌گیری از مطالب وبلاگ با سه روش در نی‌نی بلاگ

تیم مدیریت نی‌نی وبلاگ پس از دریافت درخواست‌های کاربران در مورد امکان پشتیبان‌گیری مطالب، خدمتی جدید به خدمات وبسایت نی‌نی وبلاگ افزوده شد.

هم‌اکنون کاربران می‌توانند از مطالب درج شده در وبلاگ خود محافظت نمایند.خدمت جدید نی‌نی وبلاگ این امکان را به کابران خود می‌دهد تا بتوانند بسته به انتخاب خود به یکی از سه طریق ذخیره پشتیبان سفارشی، ذخیره پشتیبان سریع و ذخیره پشتیبان رایگان از مطالب وبلاگ پشتیبان تهیه کنند.

لازم به ذکر است خدمت جدید نی‌نی وبلاگ در زمینه پشتیبان‌گیری، تاکنون در هیچ سیستم دیگری قابل دسترسی نبوده و با تلاش بخش فنی وبسایت نی‌نی وبلاگ برای اولین بار و به صورت اختصاصی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

در روزهای اخیر تغییرات جزئی در ویرایشگر نوشته‌های وبلاگ و فرم‌های سایت بلاگفا داده شده است که مهم‌ترین آن حذف کیبورد فارسی جاوا اسکریپتی از سایت است.

تغییرات جزئی در ویرایشگر و بخش مدیریت وبلاگ بلاگفا اعمال شد

به گفته مدیران سایت بلاگفا،‌ در چند سال اخیر اکثر کاربران کیبورد فارسی را روی ویندوز خود نصب کرده‌اند و به نظر می‌رسد که دیگر نیاز چندانی به کیبورد جاوا اسکریپتی برای تایپ فارسی نیست.

حذف این کیبورد به خصوص به کاربران کمک می‌کند که با چینش پیش فرض حروف روی کیبورد خود تایپ کنند و لازم نباشد که جای برخی حروف مانند «ژ» را هم در کیبورد جاوا اسکریپتی سایت و هم کیبورد فارسی سیستم عامل خود حفظ کنند.

همچنین ویرایشگر نوشته‌های وبلاگ نیز تغییراتی داشته است و در واقع با نسخه‌های جدید مرورگرها سازگارتر و کمی هم سبک تر شده است.

ویرایشگر جدید با نسخه‌های قدیمی‌تر مرورگر اینترنت اکسپلورر تست شده و مشکلی نبوده است اما ممکن است برخی کاربرانی که هنوز از نسخه های قدیمی این مرورگر استفاده میکنند با مشکلاتی مواجه شوند که کاربران باید با توجه به مشکلات امنیتی نسخه های قدیمی مرورگرها از جدیدترین نسخه های آن استفاده کنند.

لازم به ذکر است، تغییر جزئی دیگری در عناوین منو و میز کار بخش مدیریت بلاگفا داده شد و آن جایگزینی واژه «نوشته» به جای «مطلب» است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول