فیلترینگ هوشمند تا شش‌ماه دیگر اجرایی می‌شود

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از مهر، محمود واعظی در حاشیه سمینار تشریح برنامه های وزارت ارتباطات برای گذر به نسل جدید آدرس های عددی اینترنت، گفت: این وزارتخانه درصدد ارتقای سیستم فیلترینگ شبکه های اینترنتی است که بر این اساس توافقنامه ای میان شرکت ارتباطات زیرساخت و پژوهشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات ماه گذشته مبادله شد تا از نظر فنی، سیستم فیلترینگ سایت های اینترنتی ارتقا یابد.

وی با تاکید بر نگاه جدی دولت بر اجرای این پروژه، خاطرنشان کرد: سیاست ما این نیست که از یک پژوهشگاه برای اجرای این پروژه استفاده کنیم و قصد داریم از بخش های علمی و پژوهشی کشور برای راه اندازی فیلترینگ هوشمند بهره ببریم.

واعظی افزود: بر اساس این توافقنامه اجرای این پروژه آغاز شده و تا یک ماه آینده بخشی از فیلترینگ هوشمند اجرایی می شود و تا شش ماه دیگر نیز طرح فیلترینگ هوشمند به طور کامل در کشور عملیاتی خواهد شد.

شبکه ملی اطلاعات پس از ۱۰ سال اجرایی می شود

به گزارش مهر، وزیر اطلاعات و فناوری اطلاعات در مراسم سمینار تشریح برنامه های وزارت ارتباطات برای گذر به نسل جدید آدرس های عددی اینترنت نیز گفت: اجرای شبکه ملی اطلاعات ۱۰ سال است که با واژه ها و مفاهیم مختلف در دست انجام است اما تاکنون آنچه که مردم انتظار داشته اند، عملیاتی نشده است بر این اساس تصمیم جدی دولت یازدهم این است که به عنوان اولویت این پروژه را اجرایی کند.

وی افزود: هم اکنون مدل مفهومی این شبکه طراحی شده، تقسیم کار صورت گرفته و بخش خصوصی نیز اقداماتی را انجام داده است که امیدواریم با اجرای نسل جدید آدرس های عددی اینترنت، بتوانیم از این شبکه استفاده کنیم.

واعظی گفت: بزرگترین مشکل در حوزه اینترنت هم اکنون نداشتن آی پی است که توسعه را در این بخش و نیز برای دسترسی به نسل سوم و چهارم موبایل و نیز ارائه اینترنت به روستاها با مشکل مواجه کرده است بر این اساس قصد داریم به زودی گذر به ورژن ۶ آدرس های عددی اینترنت را آغاز کنیم.

وی گفت: از این پس تمامی تجهیزات مرتبط با اینترنت به دلیل مطابقت با آدرس های جدید اینترنتی باید تحت نظارت وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات وارد کشور شود و این ملاحظات در دستورالعمل جدیدی که به زودی ابلاغ می شود، اعلام خواهد شد.

بررسی اختلال در اس ام اس فعال سازی شبکه های اجتماعی

واعظی در پاسخ به سئوالی در خصوص عدم فعال سازی برخی شبکه های اجتماعی به دلیل اختلال در اس ام اس فعال سازی این شبکه ها با وجودی که دولت بارها بر استفاده مناسب از این شبکه ها تاکید دارد، گفت: سیاست دولت این است که مردم از شبکه های اجتماعی مناسب استفاده کنند و بنا نداریم این شبکه ها را که به دلیل مسائل اقتصادی به نفع کاربران است، مسدود کنیم.

وزیر ارتباطات افزود: برای اولین بار است که می شنوم اس ام اس فعال سازی شبکه های اجتماعی از سوی اپراتورهای موبایل مسدود است بر همین اساس از همین جا دستور پیگیری و بررسی این موضوع را می دهم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول