فضای مجازی به عنوان یک فرصت در اختیار کشور است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، محمد رستمی مشاور وزیر ورزش و جوانان درباره فضای مجازی اظهار داشت: فضای مجازی تنها مختص به وایبر و لاین نیست در واقع باید این موضوع را کاملاً بدانیم که فضای مجازی یک زندگی دیگر با امکانات بسیار در حوزه اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و بین‌الملل است که باعث می‌شود بخشی از فعالیت‌های فضای فیزیکی و واقعی را با مکانیزم دیگری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه بزرگترین و موثرترین کاربران فضای مجازی جوانان هستند، گفت: جوانان می‌توانند در جهت توسعه منافع اقتصادی هر کشور از فضای مجازی استفاده کنند. در واقع فضای مجازی یک فرصت در اختیار کشور و حاکمیت است.

مشاور وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: در کشور ما به دلیل جهل و ناآگاهی از فضای مجازی آن را به یک غول بی‌شاخ و دم تبدیل کرده‌ایم؛ وایبر و فیسبوک تنها فضای مجازی کشور نیست بلکه فضای مجازی مجموعه‌ای از امکانات مانند وبلاگ، رسانه‌های اجتماعی و فضاهای اشتراک‌گذاری و با امکانات بسیار است.

رستمی با اشاره به اینکه جامعه جوان به دلیل هوشمندی و کنجکاوی از فضای مجازی بسیار استفاده می‌کند، افزود: جوانان باید در جهت منافع ملی از فضای مجازی بهره برده و نگرش و فرهنگ غلطی که رسانه‌های داخلی در خصوص فضای جازی ارائه می‌دهند باید اصلاح شود.

وی ادامه داد: باید از فضای مجازی در جهت توسعه کسب و کار و امور بین‌الملل نیز استفاده کرد؛ دنیا برای توطئه و رقابت فرهنگی با جوامع دیگر از فضای مجازی درجهت توسعه خود استفاده می‌کند؛ ما به دنبال این هستیم که توانایی در جامعه جوان برای استفاده حداکثری از فضای مجازی شکل گیرد.

مشاور وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: باید آسیب‌های فضای مجازی را شناسایی شود و در خصوص آن آموزش‌های لازم صورت گیرد تا جوانان ضمن مصون ماندن از آسیب‌های فضای مجازی بتوانند از بالاترین منفعت آن استفاده کنند.

رستمی با اشاره به اینکه فرقی نمی‌کند که فضای مجازی داخلی باشد یا خارجی، گفت: استفاده درست از فضای مجازی باید مدنظر قرار گیرد و ما سواد رسانه‌ای داشته باشیم و از امکانات فضای مجازی با رعایت اصول امنیتی بهره ببریم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول