شورای فضای مجازی برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات تشکیل جلسه دهد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از رسا، منصور حقیقت‌پور نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی درباره وقفه ایجاد شده در راه‌‏اندازی شبکه ملی اطلاعات گفت: وابستگی کشور در اینترنت و شبکه‏‌های مجازی به سرور‏های غربی-صهیونیستی معضلی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که مسؤولان باید در رفع آن بکوشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: برای از بین بردن سلطه اطلاعاتی غرب باید شبکه ملی اطلاعات راه اندازی شود و سرمایه گذاری در این عرصه بسیار مهم و لازم است و این سرمایه گذاری باید به صورت نرم افزاری و سخت افزاری تقسیم شود تا با ساماندهی دقیق و کارشناسی شده به نتیجه مورد نظر برسیم.

وی ایجاد شورای فضای مجازی را از سوی دولت خواستار شد و خاطرنشان کرد: این شورا که یک نیروی فرا قوه‏ای است باید با آغاز فعالیت جهادی خود وتسریع در سیاست‏گذاری‏‌های دقیق و مؤثر فعالیت خود را آغاز کند تا با کمک دولت و مجلس بتوانیم این فضا را به سمت و سوی صحیح هدایت کنیم.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی خطر‏های فرهنگی و دینی اینترنت را برای جامعه بسیار مهلک دانست و گفت: اینترنت یک فضای باز لیبرالیستی است که محیطی بسیار ضد فرهنگ و ضد دینی را فراهم آورده که برای مقاومت در برابر این شبکه باید به سمت ایجاد شبکه ملی اطلاعات برویم.

وی نفوذ فرهنگ را عامل تسلط بر جوامع دیگر خواند و ابراز داشت: در گذشته برای توسعه کشور‏ها به لشکر کشی‏‌های نظامی نیاز بود ولی امروزه تسلط فرهنگی به دیگر فرهنگ‏‌ها تضمین کننده کشور گشایی‏‌ها وتسلط‏‌های اقتصادی است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه اظهار داشت: شبکه‏‌های جدید اجتماعی مانند واتس‏‌اپ و وایبر شبکه‌‏های رایگانی است که برای جاسوسی از مردم جهان راه‏اندازی شده و باید بدانیم که غرب دلیلی ندارد که نرم افزار‏های رایگان در اختیار ما قرار دهد مگر این‏که سودی دیگر حاصل کنند.

وی ساماندهی شورای فضای مجازی را از طرف دولت خواستار شد و تأکید کرد: رسانه‏‌ها افکار، اندیشه و سبک زندگی مردم را مهندسی می‏کنند و برای مقاومت با رسانه‌‏های بیگانه باید با راه‏اندازی شورای فضای مجازی و سیاست‏گذاری‏های دقیق و فعالیت جهادگونه جلوی این غول ضد فرهنگی را بگیریم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول