فضای مجازی باعث کاهش اعتماد به نفس دختران نوجوان می شود

به گزارش‌ «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از روز نو، گاردین نوشت: این تحقیق که توسط محققان انگلیسی و از میان ۳۰ هزار دختر ۱۴ و ۱۵ ساله صورت گرفته، نشان می دهد حضور جوانان به خصوص دختران در فضای اینترنت به خصوص در شبکه های اجتماعی باعث کاهش معنی دار حس اعتماد به نفس در آنان می شود.

پس از دهه ۹۰ میلادی که میزان اعتماد به نفس در میان جوانان انگلیسی به شدت کاهش یافت، در سال ۲۰۰۷ و پس از آغاز بحران اقتصادی و به تبع آن روی آوردن جوانان به شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، میزان اعتماد به نفس و همچنین عزت نفس آنان سیر نزولی شدیدی پیدا کرده است.

این تحقیق در حقیقت بیانگر تغییر شدید در نوع و سبک زندگی جوانان انگلیسی به ویژه دختران نوجوان است که به مرور زمان به شدت افت داشته است. در حالی که دختران نوجوان در سال ۲۰۰۷ به میزان ۴۱ درصد خود را با اعتماد به نفس بالا نشان می دهند، این عدد امسال به ۳۳ درصد رسیده است.

دکتر دیوید رگیس از تهیه کنندگان این گزارش با هشدار به خانواده های انگلیس در مورد نتایج این تحقیق خواستار توجه بیشتر آنان به فرزندان جوان خود به ویژه دختران شده است. وی همچنین از اولیای مدارس نیز خواسته است راه صحیح استفاده از ارتباطات اینترنتی وشبکه های اجتماعی را به محصلان آموزش دهند.

از دیگر نتایج این تحقیق، افزایش میزان آزار و اذیت در فضای مجازی و نیز کاهش میل دختران جوان به خوردن صبحانه و دیگر وعده های غذایی در پی آشنایی با شبکه های اجتماعی است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول