تبلیغ دین درفضای مجازی، ضرورتی اجتناب ناپذیر است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، حجت الاسلام محمد سوری خرم آبادی افزود: عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر الزاماتی را می طلبد که از مهم ترین آن می توان به عالم بودن نسبت به مسأله ای که قرار است راجع به آن امر و نهی صورت بگیرد، تأثیر بیان و تذکر صرفاً لسانی که از منویات مقام معظم رهبری نیز هست، اشاره کرد.

وی تبلیغ دین در فضای مجازی را مصداق امر به معروف و نهی از منکر دانست و اضافه کرد: امروز مقوله تبلیغ دین در اینترنت یک ضرورت اجتناب ناپذیر است و فضای مجازی به واسطه قابلیت هایی از جمله ارتباط سازی با افراد مختلف در اقصی نقاط دنیا و در کوتاه ترین زمان، بستر مناسبی برای آگاهی بخشی نسبت به مسائل دینی و تبلیغ آیین تشیع در جهان است.

سوری خرم آبادی خاطرنشان کرد: البته تبلیغ دین در فضای مجازی مستلزم اخلاق مداری است لذا باید در نهایت ادب و برخورد محترمانه با سایر ادیان و پرهیز از هرگونه توهین و ایجاد حساسیت و جنجال و به تعبیر قرآن مجادله احسن و همچنین کلام مستدل و علمی به دفاع از آرمان های مقدس اسلام و ترویج آیین شیعه در فضای مجازی پرداخت اگر کسی این گونه رفتار کرد قطعاً در ترویج اخلاق پیامبراعظم(ص) و اهل بیت(ع) کوشیده کمااینکه نبی مکرم اسلام فرموده اند: من برای مکارم اخلاق برانگیخته شدم.

وی ادامه داد: گاهاً برخی از افراد حق پذیر نیستند پس باید از بحث و جدل بی جا با این قبیل افراد پرهیز کرد.

سوری خرم آبادی وحدت حوزه و دانشگاه را در راستای تبلیغ اینترنتی دین بسیار راهگشا دانست.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر این که آیا تبلیغ دین در اینترنت وظیفه قشر خاصی است و یا این که عموم جامعه می توانند در این عرصه ورود پیدا کنند؟ گفت: همان طور که برای پیشبرد اصولی و هدفمند هر کاری نیاز به کار کارشناسی و اقدامات تخصصی است برای تشریح و تبیین مبانی دینی و انتقال پیام قرآن نیز باید از کارشناسان و متخصصان دینی بهره گرفت تا اثربخشی بیشتری را شاهد باشیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول