امشب، بیستمین جلسه شورا بدون دستور جلسه مشخص

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» سید محمد حسین‌پور مدیر کل ارتباطات و روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی درگفتگو با ایرنا گفت: در جلسه امروز قرار است تا دستورات مختلف درحوزه فضای مجازی از جمله ادامه رسیدگی به آیین نامه ارسال پیامک انبوه و شبکه ملی اطلاعات بررسی شود.

وی افزود: البته دستور جلسات تا زمان برگزاری جلسه به طور مشخص مطرح نمی شود.

طبق آیین نامه شورایعالی فضای مجازی، جلسات این شورا باید هر دو هفته یکبار برگزار شود. جلسه نوزدهم شورای عالی فضای مجازی دهم آبان ماه برگزار شد.

موضوع ساماندهی پیامک های انبوه و خدمات ارزش افزوده پیامکی در این جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور مطرح و پس از بحث و بررسی، ضرورت توجه و پرداختن به آن مورد تأیید همه اعضا قرار گرفت.

بنابر این گزارش،‌ هرچند برگزاری جلسات شورا طبق آیین‌نامه باید هردوهفته برگزار شود، ولی مدتی است به دلیل مشغله اعضای شورا، این جلسات با تاخیر چندماهه برگزار می‌شوند. همچنین در صورت برگزاری این جلسه، عزت الله ضرغامی، اولین حضور خود را به صورت عضو حقیقی شورا، تجربه خواهد کرد.

در عین حال محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم با تأکید بر اینکه کل کشور و وزارت ارتباطات برای این شورا بهای بسیاری قائلند، اظهار کرد: فکر می کنیم شورای عالی فضای مجازی فصل الخطاب در این عرصه است و امیدواریم با رویکردی که دارد بتواند موجب ساماندهی عرصه مجازی شود.

وی با بیان اینکه در دو جلسه این شورا راجع به سیاست ها و اهداف شبکه ملی اطلاعات بحث و تبادل نظر کردیم، گفت: جلسه امروز (شنبه) هم دستور جلسات مهمی نظیر تعیین تکلیف پیامک های انبوه و موضوعاتی که در ارتباط با پیامک هاست، دارد که از طریق سخنگوی این شورا می توان از آن مطلع شد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که پیامک های انبوه در جلسه گذشته بحث شد، آیا در این جلسه مجددا چنین موضوعی مطرح است؟، گفت: گزارشی از روند پیشرفت شبکه ملی اطلاعات هم ارائه می شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول